RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Cum putem folosi tehnologia pentru un fundraising mai eficient?

Cristiana Ionescu Cristiana Ionescu vorbeste despre cat de important este pentru ONG-uri sa se adapteze dezvoltarii tehnologice si le arata cum sa foloseasca noile canale de comunicare pentru a atrage fonduri pe timp de criza.

de Cristiana Ionescu
Fund Development Manager, Founder - Dreamcatchers Romania

Ce fac ca sa atrag fonduri in aceasta perioada de criza? Ce canale sa folosesc pentru a avea succes? Ce alti donator voi avea, daca nu vor mai sponsoriza companiile? Cum va arata fundraisingul in organizatia mea peste 5 ani? Cum schimba tehnologia modul in care lucreaza organizatiile?

Cate din aceste intrebari nu vi le puneti deja?

Unii gasesc urmatoarele raspunsuri: scriem un grant, gasim un om foarte bun (dar un om nu face primavara), convingem o companie mare sa ne fie sponsor, facem 50 de evenimente etc.

Raspunsul meu la aceste intrebari? Eu INVAT! Permanent, zilnic, de la tot ce este in jurul meu! Si incerc sa tin pasul cu tehnologia.

Cum ajuta tehnologia in fundraising?


Bannere pentru smartphone-uri Aceasta intrebare mi-a dat nelinisti multe nopti! Nu sunt o fanatica a tehnologiei si am si acum laptopul cu care am facut cele mai bune campanii de fundraising, pe care nu-l schimb, caci sunt nostalgica si m-a slujit cu credinta. Dar am aflat de la fiul meu de 15 ani ce este si cum functioneaza QR codurile, iTunes, aplicatiile mobile, etc.

Dar realitatea trebuie sa ne forteze sa ne adaptam la ea. Caci, nu-i asa, dinozaurii care nu s-au adaptat la schimbarile climatice au pierit. Asa si cu organizatiile: daca nu se vor adapta conditiilor tehnologice, vor disparea.

In era tehnologiei mobile, cum trebuie sa faca organizatiile fundraising?


De la primele campanii de fundraising, care se faceau in strada, cu galetuse de metal pentru a strange monede, pana la spoturile transmise pe TV pentru a aduna SMS, organizatiile au incercat sa aplice in fundraising noutatile, tehnologia, inovatiile.

Mobile fundraisingAstazi este nevoie de asta mai mult ca oricand.

Daca, in ultimele decenii, companii ca Microsoft, Apple, Nike au creat tehnologii bazate pe cresterea vitezei, pe accelerare, performanta, trebuie aratat, insa, ca oricat de mare va fi valul tehnologic, relatiile sociale, aptitudinile, contactul personal vor avea din ce in ce mai multa importanta. Remarcati cum profesiile si activitatile care au cea mai mare dezvoltare actuala se bazeaza pe contactul uman: vanzarile fata in fata, directe, asa cum se numesc, nu au disparut, ci si-au extins retelele (exemple: Amway, Avon, etc).

Asadar, tehnologia va prelua rutina, va introduce automatizarea proceselor repetitive, dar noi, in rolul de OM, ne vom concentra tot mai mult pe ingrijirea altor oameni.
Cum aceasta este si menirea asociatiilor si fundatiilor si iata ca am ajuns de unde am pornit!

Ce trebuie sa faca ONG-urile ca sa supravietuiasca? Sa dispuna de resurse (oameni, bani, know-how, tehnologii).

Iar pentru a atrage resursele, principala activitate a ONG-urilor este fundraising-ul (atentie, nu discutam aici de granturi).

Si atunci, cum se schimba fata fundraisingului in aceasta perioada a dezvoltarii tehnologice, mai ales a trecerii canalelor de comunicare cunoscute pe mobil?

Sa trecem la cifre!


Mobil inseamna telefoane mobile, smartphones, tablete. Cum stam noi aici? Potrivit celor mai recente estimari de piata ale GfK Retail and Technology, din piata masurata de GfK, in primele cinci luni ale lui 2013, in Romania au fost comercializate aproximativ 471.000 smartphone-uri, dintre care mai mult de 80% au sistem de operare Android.

Nu e de neglijata nici estimarea conform careia adultii vor urmari in viitor, in medie, 5 ore de continut online, porivit emarketer.com, comparat cu 4 ore si 31 de minute, cat urmaresc programe TV, o tendinta care sigur va ajunge si in Romania.

Consumul de televiziune ar putea scadea chiar din acest an in SUA, in timp ce consumul de media digitala va creste cu 15,8% fata de anul trecut. Iar cresterea cea mai importanta este in zona de mobile. Adultii vor petrece in medie 2 ore si 21 de minute implicati in activitati non-voce pe mobile si tablete, mai mult timp decat vor petrece pe desktop-uri si laptop-uri.

Cat dau romanii pe un telefon?

Romanii cheltuie, in medie, 200 de lei pentru achizitia unui smartphone, opteaza pentru ofertele la abonament si prefera sistemul Android, potrivit oficialilor EuroGSM. Bugetul mediu pentru achizitia telefoanelor la liber se ridica la 1.200 de lei, iar printre criteriile de selectie se numara camera foto, dimensiunea ecranului si spatiul de stocare.

Asadar, daca esti fundraiser si donatia solicitata de tine este de 35 de lei, piata mobila ne demonstreaza ca donatorul tau isi permite o astfel de donatie.

Dar cum sa ajung la donator?


Desigur, nu stand toata ziua in birou, folosind la randul meu calculatorul. NU!

Campania 'Prim ajutor' Ajung intotdeauna pe mai multe canale deodata: cunoscutul si prea uzitatul social media, SMS (daca nu-l ucidem chiar noi), MMS, bannere pe mobil, video, mai ales viralele, QR codes, campaniile online, aplicatiile iOS sau Android. Un exemplu relevant, desi nu utilizat pentru fundraising, este campania "Primul ajutor” initiata de Crucea Rosie.

Asadar, ONG-urile incearca, timid, sa implementeze noile tehnologii, mai ales mobile, in viata lor organizationala.

Studiind pentru a afla raspunsuri, am stat si cu urechea ciulita la ce se intampla acolo unde se implementeaza varfurile tehnologice: agentiile de publicitate si PR.

Stiati ca, in Romania, sunt peste 12 agentii dedicate exclusiv mobile marketing? Sau ca cele mai multe fonduri ale agentiilor de PR nu mai vin din creatie, ci din continutul generat pe social media si mobile? Daca agentiile si-au flexibilizat departamentele, daca au creat pentru pietele de nisa activitati dedicate, atunci de ce nu o fac si ONG-urile?

Si aici revenim la know-how.

Eu INVAT! Tu esti deschis s-o faci?

Caci, pentru viitor, este important sa avem aceasta deschidere.

Si pentru ca iubesc sa impartasesc ceea ce am invatat si invat de la prietenii mei, te astept pe 5 septembrie la "Fundraisingul trece pe mobil", un master class dedicat viitorului nostru, al celor care, zi de zi, ingrijim oamenii.

Scaneaza codul QR alaturat, caci stiu ca ai smart phone!:)

cristiana_ionescu_qrcode.jpg




5746

Biografie Cristiana Ionescu

Cristiana Ionescu este unul din castigatorii premiului ”Cel mai bun Fundraiser” din Romania. A derulat in 13 ani de activitate nenumarate campanii de atragere de fonduri, unele unicat sau inovative, pentru cauza copiilor in dificultate, a drepturilor copiilor in general, a adultilor si copiilor cu boli incurabile, cauza batranilor, a copiilor cu autism, a educatiei de excelenta sau ecologie .

Este membru fondator al primei agentii de Fundraising din Romania, Dreamcatchers, membru activ al unor organizatii importante cum ar fi SOS Satele Copiilor Romania, dezvolta atragerea de fonduri alaturi de Hospice Casa Sperantei.

Pe blogul sau scrie constant materiale care sa ajute organizatiile sa performeze in atragerea de fonduri, iar de-a lungul timpului a sustinut nenumarate traininguri si prezentari de fundraising.

Este membru al retelei fundraiserilor din Romania APARTE si sustine in mod constant ateliere la Conferinta de atragere de fonduri de la Cluj, organizata de Asociatia pentru Relatii Comunitare.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Fundraising | Tendinte CSR | Social Media CSR


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro