RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Cum atrag companiile sustenabile angajati mai buni?

David Jones Doi profesori universitari canadieni, specializati in studiul impactului actiunilor de CSR asupra angajatilor, prezinta trei modalitati prin care companiile pot folosi sustenabilitatea pentru a atrage profesionisti de top.

de David Jones
Associate Professor - Network for Business Sustainability

NR: Acest articol a fost publicat initial pe site-ul Network for Business Sustainability si republicat in limba romana, cu permisiunea speciala a autorilor pentru ResponsabilitateSociala.ro.

Sondajele si studiile recente arata ca tot mai multi oameni spun ca isi doresc sa lucreze intr-o companie sustenabila. Atat studentii - viitorii angajati -, cat si cautatori activi de joburi sunt mai atrasi de organizatiile cu practici de afaceri sustenabile, care se implica in comunitate sau dau dovada de etica in conducere.

Targuri de cariera Intr-un studiu pe care l-am publicat recent, am rugat participantii la targuri de cariera sa identifice o organizatie care se numara printre cele mai atractive optiuni de angajare pentru ei. Acestia au recunoscut ca sunt mai atrasi de o organizatie atunci cand cred despre ea ca este mai responsabila si prietenoasa fata de mediu.

Aceasta atractie si un astfel de brand de angajator sunt avantaj competitiv pentru companii. Atragand mai multi aplicanti, organizatiile isi cresc simtitor sansele de a angaja profesionisti de top.

Cum se explica, insa, aceasta atractie? Si cum pot managerii sa o fructifice? In urma cercetarii noastre, precum si a altor studii recente, am identificat trei mecanisme care explica de ce sunt aplicantii atrasi de companii sustenabile, dar si modalitati de a exploata aceste mecanisme si de a atrage si angaja oameni talentati si dedicati.

1. Sustenabilitatea creeaza o punte de legatura intre valorile organizationale si cele personale


Cautatorii de joburi isi doresc un angajator ale carui valori si brand de angajator sa se potriveasca cu propriile sale valori. Mai mult de trei decenii de cercetari arata ca potrivirea pe care o persoana o simte cu locul de munca este un factor major in alegerile profesionale.

Iata ce puteti face pentru a lega initiativele de sustenabilitate de valorile organizationale si pentru a demonstra autenticitatea acestora:
  • Descrieti in mod explicit care sunt valorile companiei care determina aceste initiative, precum: dorinta de a proteja mediul, de a avea relatii bune cu stakeholderii externi, de a respecta preocuparile angajatilor si de a actiona ca un cetatean corporativ responsabil.
  • Evidentiati angajamentul managementului fata de sustenabilitate. Managerii dau tonul in ceea ce priveste valorile si cultura organizationala, asa ca ii puteti folosi ca modele. Aratati-le aplicantilor cum este sustenabilitatea inclusa in activitatile zilnice, in programele de training, in sistemele de recompensa si in practicile si obiectivele operationale.

2. Sustenabilitatea este o sursa de mandrie pentru angajati


Initiativele sustenabile contribuie la cresterea reputatiei si statusului unei companii, astfel ca aplicantii isi imagineaza ca s-ar simti mandri daca ar lucra pentru o organizatie prestigioasa, admirata pentru practicile sustenabile.

Ce pot face companiile pentru a consolida acest sentiment anticipat de mandrie:
  • Adoptati practici sustenabile care depasesc normele specifice industriei si care va evidentiaza organizatia printre ceilalti angajatori - de exemplu, integrand sustenabilitatea in brandul, produsele si serviciile companiei.
  • Incercati sa primiti recunoastere pentru practicile responsabile, din partea organizatiilor avizate.
  • Contribuiti la crearea unei culturi organizationale care promoveaza sustenabilitatea, spre exemplu prin oferirea de testimoniale.

3. Sustenabilitatea unei companii demonstreaza respect fata de angajati


Pentru cei care se afla in cautarea unui loc de munca, initiativele de sustenabilitate sugereaza o companie careia ii pasa cu adevarat de bunastarea societatii, ceea ce inseamna ca isi trateaza si proprii angajati cu respect.

Iata ce puteti face pentru a intari convingerea ca organizatiei dvs ii pasa de societate si de planeta si pentru a lega aceasta convingere de practicile de resurse umane:
  • Prezentati actiunile in domeniul sustenabilitatii initiate de angajati, pentru a demonstra cum sunt legate aceste preocupari de eforturile de a crea experiente semnificative si pline de satisfactii pentru angajatii vostri
  • Comunicati catre cautatorii de joburi legatura dintre practicile sustenabile si cele de resurse umane, prin mesaje ca "Ne straduim sa reducem impactul asupra mediului deoarece ne pasa de modul in care tratam planeta, la fel cum ne pasa de modul in care ne tratam oamenii.”

4. Cum comunici cu potentialii angajati?


Daca vreti sa maximizati atractia aplicantilor fata de companii responsabile in timpul recrutarii, trebuie sa aveti in vedere ca:
  • Mesajele de sustenabilitate pot aduce valoare doar daca ajung la potentialii angajati. Folositi canale multiple pentru a informa, precum site-urile companiei si paginile de cariere, testimoniale ale altor angajati, brosuri de recrutare, discutii cu aplicantii si anunturile de joburi.
  • Evitati greenwashing-ul. Daca noii angajati descopera ca mesajele despre practici sustenabile cu care au fost atrasi sunt doar declaratii de suprafata, multi vor fi nemultumiti si unii chiar vor pleca. Mesajele pe care le comunicati trebuie sa se potriveasca realitatii cu care noii angajati vor lua contact.


4729

Biografie David Jones

David Jones preda management la School of Business Administration, Universitatea Vermont. De-a lungul timpului, a studiat aspecte precum corectitudinea la locul de munca, iar in ultimii ani s-a concentrat pe modul in care cautatorii de joburi si angajatii reactioneaza la practicile sustenabile si de implicare in comunitate ale companiilor.  

Chelsea Willness preda Resurse Umane si Comportament Organizational la Edwards School of Business, Universitatea Saskatchewan’s. Cercetarile ei sunt axate pe modul in care practicile de mediu si implicare in comunitate influenteaza reputatia companiilor, care la randul ei afecteaza atragerea si retinerea talentelor, implicarea angajatilor si comportamentul consumatorilor. De asemenea, e interesata de ”partile intunecate” ale CSR-ului, studiind cand si de ce devin oamenii sceptici si cinici.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR | Stakeholder engagement | Branding


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro