RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Compania mea publica un raport de CSR. Pe cine intereseaza?

 Anca Teiosanu Practica internationala impune standarde stricte pentru raportarea impactului economic, social si de mediu al unei companii. In Romania insa, companiile care publica un astfel de raport pot fi numarate pe degete. Anca Teiosanu, coordonatoarea programului de CSR al Orange, care publica de 4 ani un astfel de raport, atrage atentia asupra interesului crescut al publicului pentru faptele si cifrele concrete din spatele declaratiilor de bune intentii.

de Anca Teiosanu
PR Specialist - Orange Romania

Fara o comunicare clara si o abordare pragmatica, notiuni ca dezvoltare durabila, practici responsabile si sanatoase de business, etica in afaceri ar fi simple concepte teoretice. Un raport de CSR are tocmai rolul de a da o dimensiune concreta si de a explica modul in care o companie intelege si aplica aceste concepte.

"Raportul de CSR este un punct de plecare in dialogul cu partenerii de afaceri"

Responsabilitate corporativa inseamna in esenta preocuparea unei companii de a investi in proiecte care sa ajute comunitatea, de a controla si minimiza impactul asupra mediului, de a respecta o anumita etica in afaceri. Raportul de CSR urmareste in primul rand sa faca cunoscuta strategia unei companii in acest sens, felul in care aceasta pune in practica valorile si se implica in solutionarea unor probleme din domeniul in care isi desfasoara activitatea sau ale societatii in general.

Important este si rolul unui raport de CSR de a promova acest concept in mediul de afaceri, fiind in acelasi timp si un punct de plecare in dialogul cu partenerii cu care compania interactioneaza.

Aspecte precum incalzirea globala, consumul crescut de energie, necesitatea tot mai mare de a recicla si reutiliza nu mai sunt simple teorii, ci probleme reale ale societatii actuale. Iar companiile au un rol esential in identificarea de solutii si practici responsabile de business intrucat sunt consumatoare de resurse naturale.

Cred ca este important pentru o companie sa comunice despre modul in care incearca sa minimizeze impactul asupra mediului si despre contributia la dezvoltarea comunitatilor unde isi desfasoara activitatea. Rezultatul acestei comunicari este cresterea credibilitatii companiei. De asemenea, comunicarea prin intermediul unui raport de CSR poate fi si o modalitate de stimulare a altor companii sa initieze programe similare.

"Tinerii sunt tot mai interesati de raportul si de programul Orange de CSR"

Orange publica un raport de CSR anual inca din 2003, care poate fi consultat oricand pe site-ul www.orange.ro in sectiunea despre noi / responsabilitate. Am observat ca in timp a crescut interesul fata de acest raport si programul nostru de CSR.

M-a bucurat in special faptul ca tot mai multi tineri sunt preocupati de acest aspect, ne solicita informatii despre programul nostru de CSR, doresc sa le trimitem raportul anual si sunt interesati de stagii de practica pe acest subiect. Pentru atingerea unei dezvoltari durabile, cred ca cel mai important este sa dezvoltam in randurile generatiei tinere aceasta procupare continua pentru responsabilitate si implicare in comunitate.

"Informarea angatilor despre initiativele de CSR duce la cresterea fidelitatii lor fata de companie"

Raportul de CSR are ca obiectiv si informarea angajatilor despre initiativele si preocuparea Orange in acest sens, ceea ce duce la motivarea acestora si cresterea fidelitatii fata de companie.

Consider ca o conditie necesara a unui raport de CSR este onestitatea in evaluarea performantelor si activitatilor derulate. Pentru noi este important sa cunoastem si sa intelegem atat punctele noastre tari cat si pe cele slabe. Si asta pentru ca o atitudine deschisa este premisa unei dezvoltari responsabile si pe termen lung.

Raportul nostru de CSR cuprinde atat angajamentele pe care ni le asumam fata de partenerii nostri, cat si o evaluare a atingerii acestor obiective. Urmarim de asemenea un set de indicatori de performanta de la diversitatea la locul de munca, egalitatea sanselor, satisfactia clientilor la cei specifici domeniului telecomunicatiilor precum practici de utilizare responsabila a telefonului mobil, comunicarea pe aspecte legate de efectele radiatiilor emise de statiile telefoniei mobile asupra sanatatii. Pentru a ne asigura partenerii de transparenta procesului de evaluare realizam periodic un audit independent al rapoartelor noastre de responsabilitate corporativa.


4914

Biografie Anca Teiosanu

Este Specialist PR la Orange Romania din 2003 si coordoneaza in principal programul de responsabilitate corporativa.

Anca se ocupa de program din momentul extinderii oficiale in Romania a programului de CSR al Grupului, in 2003. Principalele sale responsabilitati vizeaza coordonarea activitatilor de implicare a companiei in comunitate si alinierea acestora cu strategia de Grup. De asemenea, este cea care promoveaza aplicarea principiilor de business ale companiei in activitatile zilnice.

A absolvit Institutul de Stiinte Economice, specializarea Relatii Economice Internationale, din cadrul Universitatii Babes-Bolyai, Cluj-Napoca.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:



Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro