RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


20 de feluri de a sustine o cauza sociala

Andrei Rosu Renumitul blogger si sportiv de anduranta explica beneficiile sustinerii unor cauze sociale si da exemple de actiuni simple pe care le putem face fiecare dintre noi pentru asta.

de Andrei Rosu
Co-fondator - Transmaraton

Voi incepe acest articol cu o mantra pe care (mi-)o repet foarte des: “Daca nu poti hrani o suta guri, hraneste una” (Maica Tereza).

De multe ori ezitam sa ne implicam in sustinerea unor cauze, gandindu-ne ca “oricum nu va conta”. Este acelasi fel de gandire care ii determina pe unii dintre noi (evident, nu cititori ai acestui blog) sa arunce gunoaie pe strada sau in padure…

De ce sa sustinem o cauza sociala?

  • Pentru ca a face bine este in natura noastra, a oamenilor.
  • Pentru ca implicarea ne face sa ne simtim bine, impliniti.
  • Pentru ca ne ridica stima de sine si asta va influenta pozitiv atitudinea noastra fata de viata.
  • Pentru ca faptele bune se intorc si, cu siguranta, vom avea si noi nevoie de ajutor la un moment dat…
  • Pentru ca faptele bune ne mentin in zona actiunilor pozitive, ceea ce va genera rezultate pozitive in sfera vietii noastre.
  • Pentru ca intalnim alti oameni asemenea noua, oameni sufletisti, frumosi, pe care vom putea conta.
  • Pentru ca ne dezvoltam spiritul civic si pentru ca cei din jurul nostru si copiii nostri se vor inspira din actiunile noastre.

Cum ne alegem cauza? Ce fundatie/asociatie sa alegem?


Fiecare dintre noi rezoneaza mai mult sau mai putin cu anumite cauze. Uneori, viata ne loveste (pe noi, personal, sau pe cei dragi noua) cu cate o boala incurabila sau dizabilitate si devenim sensibili la cauza respectiva. Alteori, suntem sau devenim sensibili la copii, batrani, animale, natura etc. Sau, pur si simplu, ne nastem sau devenim niste persoane cu simt civic sau cu dorinta de a ne ajuta semenii.

Daca nu rezonati, momentan, cu o anumita cauza, speram sa va inspire lista de mai jos, cu domeniile in care v-ati putea implica:
  • educatie, invatamant, cercetare
  • arta si cultura
  • apararea drepturilor individuale/ colective
  • comportament civic si participare publica
  • sanatate
  • incluziune sociala
  • asistenta sociala
  • protectia mediului
  • dezvoltare economica si sociala
VoluntariatDaca ne aflam pentru prima data in situatia de a ne alege o cauza si, probabil, avem intrebarea (usor paranoica) “de unde stiu eu ca banii mei ajung unde trebuie?”, exista cateva variante “ajutatoare”. De exemplu, incepe prin a voluntaria, in loc de a dona bani; astfel, vei “dona” timp, energie si pasiune, in loc de bani. Sau cauta informatii despre cauza respectiva si asociatia/ fundatia care o sustine. Site-uri ca ResponsabilitateSociala.ro, csr-romania, imparte.ro sau galasocietatiicivile.ro te vor ajuta in acest sens.

Dupa ce ne-am ales o cauza, urmeaza partea aparent dificila, dar extrem de frumoasa si plina de satisfactii: sustinerea cauzei.

In continuare, veti gasi 20 de feluri prin care puteti face asta. Si, daca nu sunt suficiente, puteti cauta pe Google (excelent site-ul asta!) "fundraising ideas" (uitati aici 101 idei).

Cum poti sustine o cauza sociala:

  1. Stabileste-ti un obiectiv (cu cat este mai maret, cu atat veti avea rezultate mai bune) si incepe ACUM (mai ai 15-20.000 de zile de trait, care vor trece foarte repede…) si IN FORTA (pentru a castiga momentum).
  2. fundraising
  3. Google: “fundraising ideas” (ce va povesteam mai sus…)
  4. Pune-ti creativitatea la contributie: inventeaza o metoda noua de fundraising sau inspira-te (si adapteaza) din ceea ce functioneaza in strainatate.
  5. Replica bunele practici existente in Romania.
  6. Cere sprijinul unei asociatii/ grup de persoane care sustin cauza voastra.
  7. Fa o lista cu posibili donatori: familie, colegi, prieteni sau oameni care va datoreaza bani. Incepe cu cineva generos (poate chiar voi!). Cei care vor dona ulterior se vor simti oarecum obligati sa doneze la nivelul respectiv.
  8. Formularul 230! Mergi cu el pe la toti prietenii, dar din timp (nu pe 25 mai - termenul limita de depunere a formularelor, n.r.).
  9. Social media! (utilizatorii au in medie 120 de prieteni virtuali, deci…)
  10. Apeleaza la sprijinul/ endorsement-ul unei persoane publice/ vedete/ social media guru/ blogger etc.
  11. Gandeste-te la o strategie pentru a atrage sume recurente (direct debit, tichete de masa etc.).
  12. Voluntariaza (… daca a atrage donatii ti se pare dificil)!
  13. Cauta sponsori! De exemplu, ai putea discuta cu managementul firmei la care lucrezi pentru a le cere sa completeze/ dubleze suma pe care o vei strange intr-o anumita perioada de timp. Idem pentru firma sotiei, prietenului etc. Cauta contacte in agenda, in cartile de vizita din arhiva. Cere recomandari de la colegii din vanzari – cu siguranta au o multime de contacte (de verificat daca este in ton cu politica firmei la care lucrezi).
  14. CSRPropune companiei la care lucrezi includerea cauzei tale in programul de CSR pentru anul in curs/ anul viitor. Pentru sanse mai mari, ar fi indicat sa propui un proiect concret (de exemplu, sa propui sa-ti doneze x mii de euro pentru cumpararea unui echipament medical).
  15. Organizeaza evenimente originale/ trasnite, care sa atraga public si care sa iti aduca incasari din bilete sau din vanzarea diverselor obiecte.
  16. Povesteste tuturor despre asta, fara a fi agresiv/a.
  17. Promoveaza cauza in toate mediile posibile: revista companiei, newsletter-uri catre clienti, intranet, site-uri de CSR etc.
  18. Foloseste evenimente precum ziua ta de nastere, zilele de nume/ sfinti, Paste, Craciun, Ziua Mediului, Ziua Pamantului, Ziua Donatorului de Sange, Ziua Copilului, Ziua Mamei etc., pentru a reaminti cauza ta potentialilor donatori.
  19. Foloseste/ organizeaza ocazii precum crosuri, maratoane, fie ele evenimente oficiale sau neoficiale. Scrie pe echipament numele donatorilor, pozeaza-te cu un steag pe care pui numele lor etc.
  20. Gaseste o denumire (motto, deviza etc.), scurta, sugestiva si reprezentativa pentru cauza/ campania ta (ex: Padurea Copiilor, Scoala de Valori, Invinge autismul etc.).
  21. Pune in semnatura mail-ului tau personal si de birou (daca permite politica firmei), precum si in Autoreply (vestitul "Out of office") faptul ca esti implicat in cauza respectiva, cu link catre pagina ta de donatii.

    Apropo de aceasta pagina, este indicat sa folosesti o platforma de fundraising sau sa indici contul fundatiei/ asociatiei. Ai sanse mult mai mari decat in cazul in care ai indica propriul cont.

Acest articol a fost preluat, cu acceptul autorului, de pe blogul andreirosu.ro.


4556

Biografie Andrei Rosu

Andrei Rosu are 38 de ani, este tata a doi copii, corporatist, manager de proiecte, sportiv de andurata, blogger si scriitor inspirational, coach, speaker motivational, percutionist amator, organizator de evenimente caritabile, sustinator de proiecte sociale, donator benevol de sange, detinator de recorduri nationale si mondiale si... multe alte.

Este co-creatorul primei pratforme de running si fundraising din Romania (Transmaraton), membru al clubului international de maraton “7 Continente” si al clubului “Grand Slam”, detinatorul unui record mondial pentru cea mai rapida finalizare a circuitului 7 maratoane si 7 ultramaratoane pe cele 7 continente si autorul primului eBook caritabil din Romania, “Alergand cu Mos Craciun”.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Voluntariat | Fundraising | Implicare in comunitate | Sport


Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro