RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Dialog cu responsabilii de CSR: cum acorda companiile sponsorizari

Pentru fiecare invitat vezi toate raspunsurile:

Pentru fiecare intrebare vezi toate raspunsurile:

  1. Dupa ce criterii analizati solicitarile de sponsorizare pe care le primiti si cum decideti domeniile in care va implicati? Raspunsuri
  2. ONG-urile se plang ca multe companii tergiverseaza oferirea unui raspuns ferm la solicitarile lor de sponsorizare. Cum explicati asta? Ce faceti pentru a evita astfel de situatii? Raspunsuri
  3. Reputatia unui ONG este importanta in decizia de a intra sau nu intr-un parteneriat? Raspunsuri
  4. De unde va informati despre un ONG, cand analizati oportunitatea unui parteneriat? Raspunsuri
  5. Ce greseli trebuie sa evite un ONG, din momentul in care solicita o sponsorizare, pana dupa incheierea proiectului? Raspunsuri
  6. Ce criterii folositi pentru a va evalua succesul, la finalul unui proiect in parteneriat cu un ONG? Raspunsuri

Anca Rarau

Anca Rarau
Director Marketing si Comunicare - Banca Transilvania

1. Dupa ce criterii analizati solicitarile de sponsorizare pe care le primiti si cum decideti domeniile in care va implicati?

Intr-adevar, la Banca Transilvania ajunge un numarul mare de solicitari, care acopera cele mai diverse domenii. Daca se refera la zonele noastre de interes – sanatate, educatie, cultura, sport, mediu etc. -  acestea trec de o prima etapa a selectiei. Luam in calcul, de asemenea, argumentarea cat mai clara a solicitarii si daca ar putea aduce beneficii pentru un numar cat mai mare de persoane.

Sunt cazuri in care chiar Banca Transilvania a initiat astfel de proiecte. Asa ar fi, de exemplu, “Tu alegi, Banca Transilvania se implica”, derulat in Alba Iulia, Bistrita, Deva si Sibiu sau “Clujul Are Suflet”.


sus

2. ONG-urile se plang ca multe companii tergiverseaza oferirea unui raspuns ferm la solicitarile lor de sponsorizare. Cum explicati asta? Ce faceti pentru a evita astfel de situatii?

Banca Transilvania nu este un astfel de caz, cu atat mai mult cu cat este o companie mare. In plus, pentru o gestionare cat mai eficienta a cererilor de sponsorizare sau de suport al unor domenii sau cauze sociale, Directia Marketing si Comunicare BT are in componenta un Birou de Proiecte Speciale, care se ocupa si de aceasta sectiune.

Faptul ca anumite firme intarzie oferirea unui raspuns sau chiar il evita tine de felul fiecarei companii de a oferi feedback unor oameni care, atunci cand le solicita ajutorul, vad in respectiva organizatie singura solutie pentru rezolvarea problemelor pe care le au.


sus

3. Reputatia unui ONG este importanta in decizia de a intra sau nu intr-un parteneriat?

Reputatia unui ONG este foarte importanta pentru demararea si derularea unui parteneriat. Este vorba de o asociere de branduri, pentru a face o promisiune si pentru a veni cu solutii. „Reputatie buna” inseamna corectitudine, implicare, sa puna suflet in ceea ce fac, un brand despre care lumea vorbeste si il apreciaza.
sus

4. De unde va informati despre un ONG, cand analizati oportunitatea unui parteneriat?

Sursele sunt diverse raportari, materiale oferite chiar de ONG-uri, alti colaboratori si, bineinteles, presa.


sus

5. Ce greseli trebuie sa evite un ONG, din momentul in care solicita o sponsorizare, pana dupa incheierea proiectului?

Nu as incepe un demers prohibitiv. De aceea, mi-as exprima opinia doar referindu-ma la succesul derularii unui proiect, care tine in general de: respectarea strategiei trasate pentru un anumit proiect, folosirea banilor in mod eficient, transparenta, oferirea de feedback inclusiv companiei de la care a obtinut fondurile, comunicarea deschisa si bilaterala, dar si evaluarea continua a mersului lucrurilor.


sus

6. Ce criterii folositi pentru a va evalua succesul, la finalul unui proiect in parteneriat cu un ONG?

Impactul programelor de CSR derulate de Banca Transilvania il masuram prin urmatoarele cai: feedbackul direct primit de la public, obtinerea unui anumit grad de simpatie si notorietate pe plan local, atragerea de noi clienti sau chiar parteneri pentru proiecte CSR.

De asemenea, monitorizarea presei locale si centrale confera informatii importante in acest sens, fiind urmarite urmatoarele aspecte: vizibilitatea materialelor, indicatorii de imagine, pozitionarea in pagina etc. Sunt cazuri in care succesul vine si prin alte forme de recunoastere, cum ar fi premiile pe domeniul CSR.

Dar, cel mai mult, succesul il masuram in beneficiile sociale reale pe care le genereaza un parteneriat sau altul.


sus


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.