RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Dialog cu Directorii de HR: Ce inseamna responsabilitatea fata de angajati

Pentru fiecare invitat vezi toate raspunsurile:

Pentru fiecare intrebare vezi toate raspunsurile:

  1. Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati? Raspunsuri
  2. Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)? Raspunsuri
  3. Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor? Raspunsuri
  4. Faceti activitati de voluntariat corporativ? Sunt receptivi angajatii la astfel de programe? Ce efecte pozitive ati observat? Raspunsuri
  5. Ce stiti, din interviurile de recrutare pe care le faceti, noii angajati sunt atrasi de ideea ca organizatia dumneavoastra este cunoscuta ca o companie responsabila? Este importanta o astfel de perceptie in optiunea pe care o fac pentru un nou loc de munca? Raspunsuri

Brandusa Fecioru

Brandusa Fecioru
Director HR - A&D Pharma

1. Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati?

A&D Pharma abordeaza responsabilitatea sociala din perspectiva triple bottom line: succes la nivel social, financiar si de mediu, urmarind un impact pozitiv asupra societatii in acelasi timp cu obtinerea succesului financiar.

In primul rand, responsabilitatea companiei se manifesta fata de proprii angajati, abia apoi fiind orientata catre restul comunitatii. Astfel, ca o companie responsabila social, A&D Pharma respecta drepturile omului, toti angajatii bucurandu-se de tratament egal, indiferent de sex, religie, apartenenta etnica, in acelasi timp oferind posibilitatea persoanelor cu handicap de a-si desfasura activitatea in cadrul companiei. In acelasi timp, A&D Pharma trateaza cu deosbita atentie etica de business si aspectele legate de corporate governance.

Mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea si ergonomia spatiului de lucru sunt alte doua aspecte importante, carora A&D Pharma le acorda atentia cuvenita, din respect pentru angajati si starea lor de bine. De asemenea, ne preocupam sa le asiguram angajatilor nostri oportunitati de dezvoltare atat profesionala cat si personala si echilibrul intre viata profesionala si cea sociala (de familie).

Pentru a veni direct in sprijinul propriilor angajati, compania a initiat, in anul 2007, un program de donatii salariale, numit "1 leu pentru colegul tau". Acest program a fost generat de cererile de ajutor venite din partea colegilor aflati in situatii limita dar si a dorintei angajatilor de a-i ajuta pe acestia. Un program de acest gen permite o reactie imediata la nevoile unei persoane si presupune contributia voluntara a tuturor colegilor, cu o suma minima de 1 leu, la un fond special destinat sprijinirii altor colegi care traverseaza momente extrem de dificile. Cererile de sponsorizare sunt analizate de o comisie reprezentativa a A&D Pharma, in functie de anumite criterii de eligibilitate, iar suma constituita prin donatiile angajatilor este dublata de companie.


sus

2. Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)?

Din partea companiei exista o preocupare constanta fata de mediul in care angajatul isi defasoara activitatea, fata de starea lui de sanatate si de confortul lui. La amenajarea noului sediu central al companiei s-a acordat o atentie deosebita sugestiilor venite din partea angajatilor, tocmai in ideea crearii unui mediu de lucru cat mai placut, aplicandu-se un chestionar prin care angajatii au avut posibilitatea de a-si prezenta sugestiile.

In cadrul companiei A&D Pharma exista o permanenta comunicare cu angajatii, existand o receptivitate crescuta fata de sugestiile venite din partea acestora. Astfel, in cadrul training-urilor organizate intern pentru angajatii A&D Pharma, in special pentru farmacisti, o sectiune speciala este alocata aspectelor de corporate social responsibility, in care angajatii sunt informati despre programele companiei si despre evolutia acestora. De asemenea, sunt incurajate si asteptate sugestii si propuneri din partea lor, care sunt transpuse apoi in proiecte. Unul dintre proiectele care a rezultat din sugestiile angajatilor vizeaza reciclarea hartiei utilizate zi de zi la birou. Proiectul se numeste "Sprijina copacii" , se desfasoara de un an si are o mare sustinere din partea colegilor.


sus

3. Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor?

Asa cum am precizat, compania prezinta atat angajatilor mai vechi cat si celor abia integrati in echipa, cu ocazia diferitelor training-uri si sedinte interne, programele de CSR si evolutia acestora. Revista interna a companiei este un alt instrument folosit in promovarea acestor programe in randul angajatilor. Se doreste o implicare din ce in ce mai mare a angajatilor in activitatea sociala a companiei, stimularea creativitatii si a solidaritatii civice. In acelasi timp, consideram ca apropierea angajatilor de activitatea sociala a companiei creste loialitatea acestora, le imbunatateste moralul si satisfactia, oferindu-le in acelasi timp posibilitatea de a se implica, la randul lor, in activitati de natura sociala.


sus

4. Faceti activitati de voluntariat corporativ? Sunt receptivi angajatii la astfel de programe? Ce efecte pozitive ati observat?

De la inceputul derularii activitatilor de CSR intr-un mod structurat, odata cu infiintarea Fundatiei Sensiblu, in anul 2002, actiunile companiei nu au fost orientate catre dezvoltarea de programe de voluntariat corporativ. In primul rand, ne-am concentrat pe crearea unei legaturi si a sentimentului de solidaritate civica in randul angajatilor, urmand ca etapa urmatoare sa fie cea de implementare a unui astfel de program, prin care angajatii sa contribuie in mod direct la sprijinirea altor persoane in dificultate. Acum suntem in etapa in care familiarizam oamenii cu acest concept si le inregistram reactiile fata de un asemenea program.


sus

5. Ce stiti, din interviurile de recrutare pe care le faceti, noii angajati sunt atrasi de ideea ca organizatia dumneavoastra este cunoscuta ca o companie responsabila? Este importanta o astfel de perceptie in optiunea pe care o fac pentru un nou loc de munca?

Potentialii nostri angajati sunt de obicei foarte bine informati cu privire la companie, atunci cand participa la interviu. Intr-o piata competitiva cum este piata farma, orice criteriu care poate face diferenta intre angajatori este foarte important. Responsabilitatea sociala a companiei este un astfel de criteriu important, si adesea angajatii prefera sa se orienteze catre o companie implicata social, atat extern cat si intern, fie pentru ca isi doresc sa se implice activ in actiunile de CSR ale companiei, fie pentru ca implicarea sociala este un criteriu de evaluare al respectului pe care compania il acorda atat oamenilor in general dar si propriilor angajati.


sus


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro