RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Dialog cu Directorii de HR: Ce inseamna responsabilitatea fata de angajati

Pentru fiecare invitat vezi toate raspunsurile:

Pentru fiecare intrebare vezi toate raspunsurile:

  1. Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati? Raspunsuri
  2. Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)? Raspunsuri
  3. Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor? Raspunsuri
  4. Faceti activitati de voluntariat corporativ? Sunt receptivi angajatii la astfel de programe? Ce efecte pozitive ati observat? Raspunsuri
  5. Ce stiti, din interviurile de recrutare pe care le faceti, noii angajati sunt atrasi de ideea ca organizatia dumneavoastra este cunoscuta ca o companie responsabila? Este importanta o astfel de perceptie in optiunea pe care o fac pentru un nou loc de munca? Raspunsuri

Roxana Rotaru

Roxana Rotaru
Director HR - Orange Romania

1. Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati?

Cea mai importanta resursa a unei companii este reprezentata de angajatii sai. Rezultatele exceptionale ale Orange Romania sunt o expresie a dinamismului, pregatirii si profesionalismului oamenilor care lucreaza aici. Responsabilitatea corporativa fata de angajati inseamna asigurarea unui mediu de munca sigur si sanatos, oferirea de oportunitati de dezvoltare profesionala si personala, realizarea unui dialog permanent prin care sa monitorizam gradul de satisfactie si asteptarile lor.

Responsabilitatea sociala corporativa presupune de asemenea si promovarea diversitatii, nediscriminarea, acordarea de sanse egale tuturor. Astfel, la sfarsitul anului 2007, 53.12% dintre angajatii Orange Romania erau femei, iar 46.89% barbati.


sus

2. Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)?

Mediul de lucru poate modela atitudinea si performantele angajatilor. De aceea, Orange se asigura ca spatiul de lucru reflecta valorile companiei si are un efect pozitiv asupra oamenilor. Prin programul de responsabilitate sociala avem de asemenea un cod de etica, pe care l-am comunicat tuturor angajatilor nostri. El defineste modul in care se deruleaza relatiile cu toti partenerii nostri. In cadrul proiectelor culturale, muzicale, sportive sustinute de companie, oferim si angajatilor nostri posibilitatea de a participa.

Unul dintre elementele esentiale in ceea ce priveste relatia cu angajatii este o comunicare permanenta, care se realizeaza prin mai multe canale: Orange intranet, e-mail, revista interna, Forumul Angajatilor, intalniri ale managerilor, intalniri ale directorilor cu angajatii unde acestia sunt informati asupra strategiei companiei, realizarilor si obiectivelor pentru perioada urmatoare.

Referitor la climatul de munca, 82% dintre angajatii care au raspuns la ultimul sondaj realizat considera ca sunt tratati cu respect, indiferent de pozitia pe care o ocupa.

Intrucat o directie importanta a programului Orange de responsabilitate corporativa este protectia mediului, am dezvoltat pentru angajati un program de colectare si reciclare a hartiei, urmand sa extindem aceasta initiativa, in 2008, si pentru alte categorii de deseuri.


sus

3. Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor?

Angajatii sunt adevaratii ambasadori ai programului de responsabilitate sociala si de aceea folosim toate canalele de comunicare interna pe care le avem la dispozitie pentru a-i informa si implica in proiectele Orange. Responsabilitatea sociala se regaseste ca atitudine in comportamentul fiecarui angajat, prin respectarea principiilor si valorilor Orange.

In perioada 10-28 septembrie 2007, am realizat un studiu asupra climatului organizational din companie, iar 93% dintre angajatii care au raspuns considera ca Orange este o companie responsabila.


sus

4. Faceti activitati de voluntariat corporativ? Sunt receptivi angajatii la astfel de programe? Ce efecte pozitive ati observat?

Chiar din momentul lansarii programului de responsabilitate sociala, in 2003, am dezvoltat si programe de voluntariat la care au participat pana in prezent cateva sute de angajati. "Tu pentru comunitate" este un program dedicat copiilor cu deficiente de vedere si auz prin care angajatii Orange din Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca s-au implicat in decorarea scolilor pentru acesti copii, au organizat iesiri la teatru, in parc, petreceri si diverse alte activitati. 160 de voluntari au urmat un curs de limbaj mimico-gestual (o premiera in Romania precum si cadrul Grupului France Telecom), au facut traininguri de audiologie si orientare in spatiu pentru a-i ajuta pe copii si au participat la o ampla actiune prin care peste 1000 de copii cu deficiente de auz au beneficiat de proteze auditive.

Un alt program de voluntariat este "Orange Adept work camp" prin care angajatii au intrat in contact cu localnicii din zona satelor sasesti unde Orange are un amplu proiect de conservare a biodiversitatii peisajului si de revitalizare a comunitatilor rurale. Voluntarii Orange s-au implicat in ingienizarea unor spatii naturale din zona, marcarea unor trasee turistice in satul Saschiz si au avut ocazia sa cunoasca mai bine proiectul Adept si problemele cu care se confrunta comunitatea respectiva.

Ca urmare a programelor de voluntariat am observat ca angajatii sunt interesati de proiectele de responsabilitate sociala si ca este important pentru ei daca se pot implica direct in aceste initiative. Astfel de proiecte contribuie la cresterea motivarii angajatilor, la intarirea spiritului de echipa, imbunatatirea comunicarii intre angajati. De asemenea, reprezinta o oportunitate de a pune in practica valorile Orange, de stimulare a loialitatea fata de companie si de oferire de satisfactii personale voluntarilor.


sus

5. Ce stiti, din interviurile de recrutare pe care le faceti, noii angajati sunt atrasi de ideea ca organizatia dumneavoastra este cunoscuta ca o companie responsabila? Este importanta o astfel de perceptie in optiunea pe care o fac pentru un nou loc de munca?

Desi responsabiliatea corporativa nu este un factor decisiv in alegerea unui loc de munca, in situatia in care beneficiile oferite sunt similare, un program coerent de responsabilitate corporativa poate creste preferinta de a lucra pentru o companie sau alta. Angajatii noi beneficiaza de un program dedicat prin care li se prezinta compania, brandul si valorile lui, inclusiv programul de responsabilitate corporativa.


sus


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro