Newsletter CSR
Fii la curent cu articolele, stirile si companiile responsabile din Romania:
Partener Principal:
BRD - Profil CSR
Sponsori:
Orange - Profil CSR Tuborg - Profil CSR Carpatcement - Profil CSR Asociatia Recolamp Western Union - Profil CSR
Home arrow Articole arrow Dialog: Ce inseamna un job de profesionist in CSR

Dialog: Ce inseamna un job de profesionist in CSR



"Responsabil de CSR" este o profesie noua in Romania. Chiar daca nu apare inca in nomenclatorul de meserii, cei care detin aceasta functie au responsabilitati deosebit de importante pentru imaginea companiei sau pentru relatia dintre aceasta si stakeholderii sai.

Totusi, in ce consta activitatea unui profesionist de CSR? Ce face in fiecare zi la birou? Mai mult, cum a ajuns sa ocupe o functie intr-un domeniu atat de nou, pentru care era practic imposibil sa existe, in urma cu cativa ani, o specializare universitara? Pentru a raspunde la aceste intrebari, am invitat cinci responsabili de CSR din companii cunoscute pentru angajamentul lor fata de acest domeniu sa-si povesteasca experienta personala si sa vorbeasca despre provocarile acestei ocupatii.

Raspund intrebarilor noastre: Cosmina Frincu (BRD), Georgeta Bora (RBS), Bogdan Arnautu (Carpatcement), Florina Serban (Cosmote) si Lavinia Toma (Henkel).

Pentru fiecare invitat vezi toate raspunsurile:

Cosmina Frincu
Cosmina Frincu
CSR & Sponsorship Manager
BRD-Groupe Societe Generale
Georgeta Bora
Georgeta Bora
Corporate Responsibility Coordinator
RBS Romania
Bogdan Arnautu
Bogdan Arnautu
Sef Departament Comunicare
Carpatcement Holding
Florina Serban
Florina Serban
CSR Coordinator
Cosmote
Lavinia Toma
Lavinia Toma
Corporate Communications Manager
Henkel Romania

Pentru fiecare intrebare vezi toate raspunsurile:

  1. Cum ati ajuns sa lucrati in CSR si care au fost atuurile care v-au recomandat pentru acest post? Raspunsuri
  2. Ce responsabilitati concrete aveti in companie si cum colaborati cu celelalte departamente sau furnizori externi? Raspunsuri
  3. Ce satisfactii si ce insatisfactii v-a adus pana acum acest job? Raspunsuri
  4. Ce pregatire si ce abilitati ar trebui sa aiba un bun profesionist in CSR? Cum ar trebui sa-si continue ulterior auto-dezvoltarea? Raspunsuri
  5. La modul ideal, care credeti ca ar trebui sa fie rolul unui profesionist in CSR in cadrul unei companii? Raspunsuri
  6. Ce recomandari le puteti face tinerilor care isi doresc o cariera in CSR? Raspunsuri

Da o nota acestui material

Nota: 4.0/5 (Total: 48 voturi)

Spune-ti si tu parerea despre ce ai citit

1
Daca ai un blog si vrei sa ai o reactie la acest material, scrie un post despre el. CSR are nevoie de o dezbatere adevarata pentru a prinde radacini, iar tu poti ajuta la asta. De asemenea, ne ajuti sa transmitem o informatie care poate fi importanta si pentru cititorii tai. In schimb, noi vom afisa aici un link catre postul tau.
1

Reactii pe bloguri la acest articol

1
Cele mai responsabile companii in viziunea bloggerilor, articol aparut pe blogul Dragos Dehelean - Relatii publice si comunicare online
(12 mar 2009)
1

1
Social Responsibility Report 2008 | Daniel Secareanu, articol aparut pe blogul Daniel Secareanu - Strategic Marketing & Business Development
(16 mar 2009)
1

1
Cele mai responsabile companii din Romania in viziunea bloggerilor , articol aparut pe blogul Blogul lui Tashy
(17 mar 2009)
1

1
Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2008, articol aparut pe blogul apPRentice.ro
(31 mar 2009)
1

1
CSR, mult mai mult decât simplu PR, articol aparut pe blogul Pentru Marketeri Înnascuti | Basic Marketing
(01 mai 2009)
1

1
Cine ar trebui sa conduca departamentul de CSR, articol aparut pe blogul Dragos Dehelean - Relatii publice si comunicare online
(17 aug 2009)
1

Comentarii la acest material (16)

< >
Ivan Marin
(comentariu trimis pe 01 mai 2009, la ora 05:33)

Da, e bine venit un job pentru tineri la
Responsabilitati Sociale dar sa aiba studii superioare si sa creada cu adevarat in cea ce vrea sa faca in viitor. Si sa nu abandoneze indiferent cat de greu v-a fi. Dar cautati persoane dotate cu talent in domeniu si cu putina experenta.


< >
< >
crina
(comentariu trimis pe 04 mai 2009, la ora 16:04)

foarte bun topic, am un interes imens pentru "job in CSR"


< >
< >
CRINA
(comentariu trimis pe 04 mai 2009, la ora 16:09)

cred ca ati ales oamenii potriviti pentru a vorbi despre CSR, din nou un topic foarte bun ales


< >
< >
Ivan Marin
(comentariu trimis pe 13 mai 2009, la ora 13:23)

Da, E foarte bun topic, dar ati pus persoane cu talent in domeniu? si cu un pic de experenta?


< >
< >
alecsandra
(comentariu trimis pe 28 mai 2009, la ora 23:25)

CSR-ul a devenit o moda printre companii, multe dintre ele nu inteleg ce presupune acest subiect, si sunt si mai multe care aloca bugetul aferent impozitului, unei asa presupuse campanii de CSR, tocmai de aceea ma bucur cand vad oameni care inteleg esenta CSR-ului si ce importanta are in dezvoltarea companiei si implicit a mediului, societatii si a noastra ca oameni.
Carpatcement e printre putinele firme cu o politica stabila legata de acest subiect.


< >
< >
Codrin
(comentariu trimis pe 01 iulie 2009, la ora 17:20)

Parerea mea este ca acesti 5 oameni cu o vasta experienta in domeniul PR si marketing doar cred ca lucreaza in CSR. Titulatura jobului nu cred ca inseamna totul...
Si eu as putea spune ca lucrez in CSR, dar de fapt tot ce as face ar fi sa strang hartiile pe care le folosesc si sa le dau la reciclat!!!

Cred ca cei 5 manageri de CSR mai trebuie sa aprofundeze putin notiunea.
Daca cineva doreste sa lucreze in domeniul acesta, trebuie intradevar sa detina cunostinte dintr-o vasta varietate de domenii.

P.S.:CSR nu inseamna numai programe pe mediu sau donatii in scop caritabil facute caselor de copii/azilelor de batrani.


< >
< >
Cristian Ducu
(comentariu trimis pe 03 iulie 2009, la ora 09:47)

@alecsandra
@codrin
Amandoi ati punctul pe "i". CSR-ul nu este nici filantropie, nici marketing social, nici reciclare, nici PR. Daca vreti sa deviniti profesionisti in domeniu, va invit la primul program de formare din Romania pentru acest domeniu: http://csr-workshops.omnitraining.ro/


< >
Codrin
(comentariu trimis pe 03 iulie 2009, la ora 12:46)

Daca vrei modele de programe sau ceva sa arati celor care vor participa la trainingul organizat de Omnitraining, putem vorbi.
Am participat la cateva simpozioane/concursuri nationale si internationale pe domeniu la care am si castigat cu modelele de programe CSR propuse.


< >
Cristian Ducu
(comentariu trimis pe 03 iulie 2009, la ora 17:10)

Sunt curios ce ai lucrat. Experientele altora sunt necesare chiar si atunci cand ai ani de expertiza in spate ori critici acele experiente.


< >
< >
< >
< >
crina
(comentariu trimis pe 03 iulie 2009, la ora 21:48)

probabil CSR e la inceput de drum in Romania, probabil ca inca nu avem facultate cu o astfel de specializare la un nevel precum e Danemarca spre exemplu(am vazut de curand site-ul unei facultati pe un astfel de domeniu), dar avem oameni care au o pasiune pentru asta si vor avea un impact in acest domeniu. CSR e pe termen lung, asa ca rezultatele oamenilor care acum depun efort pentru a aduce inovatii se vor vedea intr-un timp mai indepartat


< >
< >
crina
(comentariu trimis pe 03 iulie 2009, la ora 22:15)

daca vreau sa fac cariera in acest domeniu as incepe cu un master pe aceasta specializare dar un master in afara e in valoare de peste 7000 euro pe an, so no chances,ramane solutia de a face un internship in afara intro companie cu o vasta experienta in acest domeniu ca apoi sa ma intorc in tara si sa fac ceva


< >
Cristian Ducu
(comentariu trimis pe 04 iulie 2009, la ora 02:44)

@crina, cred ca-ti pui sperante mult prea mari in "strainatate" insa fara a fi suficient de critica si cu ce este acolo. site-urile nu-ti releva niciodata ce este cu adevarat in facultatile pe care le reprezinta.

recunosc ca atunci cand vine vorba de CSR si programe educationale in Romania eu sunt primul care le critica, dar nu cred ca afara vei gasi marea cu sarea. pe de alta parte, sunt cativa specialisti -- putini si nu neaparat cei care fac pe vedetele in RSC -- si la noi.

cat priveste Danemarca, intr-adevar, ei sunt cu mult inaintea noastra. dar si modul de lucru este altul, mult mai serios si mai bine centrat pe problematica respectiva.

in al treilea rand, un internship nu te invata decat cum sa aplici niste grile, niste framework-uri mentale, dar nu te invata resorturile interne ale RSC-ului. poate de aceea sunt si multi amatori in acest domeniu: fiindca le lipseste background-ul teoretic.

in al patrulea rand, masterul, in noul sistem (Bologna), reprezinta o continuare a facultatii si nu o specializare propriu-zisa. cu alte cuvinte, in loc sa faci in 3 ani ceea ce inainte se facea in 4, tu vei face in 5. de aici si slaba pregatire a studentilor la finalizarea licentei, dar si nivelul scazut al programelor de masterat tip Bologna.

si in final, nu pot sa nu remarc lipsa totala de interes din partea majoritatii masteranzilor de la programul de master in etica aplicata de la facultatea de filosofie. degeaba un profesor este expert in RSC si preda bine, caci studentimea noastra studioasa se tine de alte lucruri decat de studiu.


< >
crina
(comentariu trimis pe 04 iulie 2009, la ora 17:37)

daca vreau sa fac cariera, am nevoie de o pregatire buna, dar cu totii stim ca in Romania ramai cu un gust amar in timpul facultatii sau masterului, cand mergi la cursuri si vezi calitatea informatiei care ti se transmite si relevanta acesteia, so te gandesti la posibilitatea de a studia in strainatate cum am mai zis e prea scump, atunci ce e de facut, eu zic ca sunt multe oportunitati, printre care si internshipu care nu neaparat e calea spre succes dar e o experienta personala puternica (tocmai m-am intors de acolo ), care cel putin imi da satisfactia ca am facut ceva interesant si e ceva complementar la studiile de slaba calitate, ideea mea e ca trebuie sa profitam de orice ne iese in cale.eu nu stiu in ce domeniu voi face cariera dar stiu ca voi profita si de cel de-al doilea internship, si voi face tot ce e posibil cu posibilitatile pe care le am in momentul de fata.


< >
< >
< >
< >
Ivan Marin
(comentariu trimis pe 04 iulie 2009, la ora 15:38)

Da, Aveti dreptate ca CSR e la inceput de drum si nu trebue sa va descurajati. Subiectele care au fost aici sunt adevarate si vitale pentru viitorul Romaniei. Pe viitor va rog sa lucrati cu persoane cu studii superioare sau persoane care au invatat peste hotare si cu cei DOTATI.
In final va rog sa abordati pentru politicieni din Romania "CE INSEAMNA DREPTURILE OMULUI SI BUN SIMT".
Va rog nu renuntati.



< >
Cristian Ducu
(comentariu trimis pe 04 iulie 2009, la ora 16:51)

Dle Ivan Marin, desi imi mananca destul timp aceste comentarii, ma simt nevoit sa va dau un raspuns.
In primul rand, nu cred ca exista "subiecte adevarate" sau "vitale". Exista subiecte care intereseaza sau nu, care pot face diferenta fata de o situatie existenta sau fata de potentiale consecinte negative. Asadar, e o mare naivitate sa speram intr-o "izbavire" prin RSC sau prin "drepturile omului si bun simt". Cred ca trebuie sa depasim acest stadiu si sa ne formam si noi un spirit critic mai acut.

In al doilea rand, in acest domeniu nu cred ca e nimeni fara studii superioare. Faptul ca eu nu am studiat cu Einstein nu ma face un fizician mai prost. Totul depinde de pregatirea si tenacitatea fiecaruia. (Evident ca trebuie sa includem aici si conditiile in care se formeaza un specialist: biblioteci bine dotate, un mediu cultural bazat pe dezbatere etc., dar nu este relevant pentru argumentul meu.)

In al treilea rand, am senzatia ca faceti o mare greseala: RSC-ul nu depinde de vointa politicienilor, ci de aceea a oamenilor de afaceri si a celor pusi sa conduca diverse organizatii.

In final, as vrea sa va spun ca bunul simt nu e suficient pentru a face RSC. Cei care se ocupa de acest domeniu -- si pana acum nu am observat o tendinta contrara -- ar trebui sa aiba habar ce inseamna etica sau responsabilitate morala. In fiecare zi observ discursuri despre RSC care vor sa dea bine, dar care contin o sumedenie de confuzii si erori. Un exemplu clasic este cel privitor la sensul responsabilitatii din eticheta "responsabilitate sociala corporativa". Despre ce fel de responsabilitate vorbim? Legala? Morala? De alta natura?


< >
< >
< >
Vlad
(comentariu trimis pe 26 noiembrie 2009, la ora 23:35)

Ne-a cucerit, pentru a suta mia oara, mirajul occidentului!
Ca sa poti sa spui ca rahatul e dulce e suficient doar sa-l gusti, nu e necesar sa faci studiu de caz si analize de laborator; ca sa pot sa afirm ca CSR in Romania e doar o alta forma de publicitate a marilor companii internationale nu-mi trebuie o analiza mai vasta decat cea de pana acum care se rezuma la 5-6 site-uri care trateaza tema de fatza; s-or gasi scrupulosi sa ma puna la colt, sa ma trimita luni bune in biblioteci si arhive ca sa aflu totul despre CSR ca sa pot, mai apoi, vorbi la subiect.
Societatea romaneasca are nevoie de atitudine civica, de moralitate sanatoasa si nu de campanii publicitare cu chip de preocupari culturale, sociale, s.a.m.d. .
Romanii trebuie sa inceteze sa mai iasa in strada pe 4 si 14 iulie si s-o faca, din nou, pe 1 Decembrie; sa-si cultive limba si nu s-o altereze cu tot felul de surogate de import; sa-si afle drepturile si sa si le ceara; sa isi respecte traditiile, istoria, valorile; Romania trebuie sa-si afle identitatea si s-o urmeze.
Exista in cele multe firme implicate in CSR macar una care sa aiba capital 100% romanesc? Is foarte curios...


< >

Adauga un comentariu nou:

Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Nu va fi facuta publica