RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010



Pentru a treilea an, echipa ResponsabilitateSociala.ro i-a invitat pe bloggeri, in calitate de lideri de opinie, sa evalueze activitatile de CSR din anul anterior si sa spuna ce asteptari au pentru 2011. Fiecare blogger care a acceptat invitatia a scris un post pe blogul sau, in care a raspuns la 4 intrebari:
    Partener media:

  1. Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?
  2. In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?
  3. Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2011?
  4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?
La invitatia noastra au raspuns 111 bloggeri, carora le multumim pentru ajutor. Link-urile catre raspunsurile lor se gasesc mai jos, in aceasta pagina.

Centralizarea si analiza raspunsurilor

La finalul initiativei, echipa noastra a centralizat si a analizat raspunsurile, in cadrul unui Raport de cercetare.

Raportul ofera raspunsuri la 7 intrebari de cercetare:



Actualul Bilant al Responsabilitatii Sociale se afla la editia a III-a. Vezi si rezultatele de la Bilantul pe 2008 si Bilantul pe 2007.

Posturi publicate pana acum (111)

afisate in ordine cronologica:

  • Camelia Crisan (SNSPA) - 16 feb 2011
  • Provocare de la www.responsabilitatesociala.ro
  • "Ce voi face in continuare va fi sa le raman companiilor un CRITICAL FRIEND. Ceea ce inseamna sa ies inainte cu exemple pozitive, dupa un audit serios si, likewise, sa arunc cu cenusa in directia acelor care incearca sa ne imbete cu apa rece."
  • Ariel Constantinof (Bikewalk) - 16 feb 2011
  • Cu si despre responsabilititatea sociala a companiilor…
  • "Hai sa facem loc pentru biciclete in societate. Nu e de ajuns ca avem centre de inchiriat. E vorba de educatie, iar. Hai sa ne adresam soferilor, sa-i facem sa respecte biciclistul sau chiar, daca pot, sa se transforme ei insisi in biciclisti zi de zi."
  • Laura Pascu (PR Cafe) - 16 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "In primul rand companiile ar trebui sa duca responsabilitatea sociala si spre interiorul lor [...] Si mi-as dori sa mearga mai mult pe cultura: incurajarea tinerilor artisti, a tinerilor scriitori, sau a vechilor artisti, mai vechi scriitori."
  • Paul Olteanu (Inoveco Energy) - 17 feb 2011
  • Bilantul CSR pe 2010
  • "Ma astept de la companii sa investească mai mult in educatie, pentru ca e singurul domeniu transformational. Si ma mai astept sa isi ajute partenerii ONG sa invete sa devina sustenabili financiar."
  • Sorin Tudor (Project 365 Communication) - 17 feb 2011
  • Despre companii si responsabilitatea acestora in 2010
  • "Mi-as dori actiuni de CSR pe care pompa advertisingului sa nu le mai faca sa semene a heirupism. Si proiecte care sa scoata la iveala responsabilitatea oamenilor. Iar odata scoasa, acesta responsabilitate sa dainuie in comunitate si fara implicarea companiei."
  • Raluca Petre-Sandor (Clubul Liderii Mileniului Trei) - 17 feb 2011
  • Companiile si responsabilitatea sociala in 2010
  • "As vrea ca anul acesta companiile sa investeasca in programe educationale si sa sensibilizeze cetatenii in privinta problemelor existente in societate. In fond, responsabilitatea companiilor este strans legata de responsabilitatea indivizilor."
  • Andrei Robert - 17 feb 2011
  • Responsabilitatea sociala care tinde catre minus infinit
  • "Vreau sa vad afise cat mai mari, in intersectii importante, pe blocuri, pe web ca se curata mizeriile cu ajutorul voluntarilor, la ora stabilita. Vreau sa aud ca o companie a trimis reprezentanti si a ajutat la educarea copiilor in materie de responsabilitati."
  • Dan Dumitrescu (Civika) - 18 feb 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "O sa apreciez intotdeauna o companie care investeste intr-o problema existenta deja in comunitate si care nu inventeaza un proiect care sa aiba valoriile companiei, dar sa nu aiba valoare pentru comunitate."
  • Cristina Tudor - 19 feb 2011
  • Responsabilitatea sociala īn 2010
  • "M-a bucurat faptul ca, in ciuda problemelor economice, marile companii au continuat sa investeasca in proiecte si ss se implice in comunitate. Cred insa ca o schimbare majora este data de puterea celor multi si nu de a unei companii anume. "
  • Alexandra Ioan (Fundatia Noi Orizonturi) - 19 feb 2011
  • Bilatul public al Responsabilitatii Sociale Corporatiste 2010
  • "Companiile incearca sa se apropie mai mult de alte sectoare de activitate si ma bucur ca ONG-urile sunt destul de bagate in seama la capitolul asta. Asa ca, in anul 2010 cred ca eforturile companiilor pe partea de CSR au fost mai vizibile, dar si mai multe."
sus
  • Anamaria Hāncu (Let's Do It, Romania!) - 20 feb 2011
  • Responsabilitate sociala īn 2010. 2011?
  • "Mi-ar placea sa vad "o explozie" de locuri de munca in companii prin infiintarea unor departamente de responsabilitate sociala. Stiu, e greu, e criza, se taie bugete. Departamente care sa dea rezultate, nu sa fie create "pentru ca asa trebuie"."
  • Cristian Ducu (Smart Solutions & Support) - 21 feb 2011
  • Responsabilitatea sociala in 2010
  • "Ar trebui ca marile companii sa apeleze la auditori specializati care sa le evalueze programele de RSC si sa le ofere recomandari pentru imbunatatirea lor. Rolul unui audit este de a diagnostica si de a oferi credibilitate companiei in randul publicului."
  • Cristina Musat (Philean Consult) - 21 feb 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Mi-ar placea ca responsabilitatea sociala sa inceapa in curtea companiilor, nu in afara ei. Cred ca o mai mare corenta si implicare pentru responsabilitatea socials se poate obtine incepand de la oamenii care lucreaza in fiecare companie, mare sau mica."
  • Alin Boicu - 21 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale
  • "Ma astept sa existe o preocupare consistenta pentru identificarea si reorientarea resurselor catre ajutorarea directa a oamenilor care au cea mai mare nevoie de ajutor. "
  • Andreea Burlacu (BEC Media) - 21 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Imi doresc ca principalele investitii sa fie in educatie. Fara aceasta nu mai apucam sa avem nici mediu, nu se va schimba situatia trista a voluntariatului s.a. Pe scurt, nu mai putem atinge cu succes nici unul din celelate domenii in lipsa educatiei. "
  • Doru Mitrana (Asociatia MaiMultVerde) - 21 feb 2011
  • Responsabili, dar sa stim si noi
  • "De la un punct incolo, companiile suntem noi: in calitate de angajati sau clienţi. Si pe cat de usor ne este sa judecam companiile pentru ceea ce fac liderii lor, pe atat de greu ne este sa ne evaluam propriul comportament de membri activi ai companiilor."
  • Marta Pozsonyi (Asociatia Slow Food Turda) - 21 feb 2011
  • Ce a inseamnat responsabilitatea sociala in 2010?
  • "Responsabilitatea sociala vizeaza si comunitatea adica pe noi, oamenii de rand. Pentru ca un proiect are nevoie de resurse umane, prin voluntariat si resurse materiale prin donatii, pentru a putea aduce beneficii oamenilor."
  • Marius Gavril - 22 feb 2011
  • Bilant public al Responsabilitatii Sociale
  • "Recompensarea proiectelor de CSR, de catre public, este o asteptare a companiilor, pentru ca acestea aduc credibilitate si un grad ridicat de awearness. Pe de alta parte, sanctionarea companiilor pentru neimplicare nu o consider necesara. Cine vrea se implica."
  • Bianca Coman (Oracle) - 22 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010
  • "M-as implica in campaniile cu potential, le-as sustine, asa cum am mai facut si pana acum. Cred ca initiativele credibile, realizabile, fezabile merita sa fie sustinute pentru a putea continua."
  • Cristina Niculescu (Hepites Farm) - 23 feb 2011
  • Responsabilitate sociala in 2010
  • "Mi-as dori campanii de educatie sanitara, de la lucrurile de baza, pana la constientizarea pericolului automedicatiei si a importantei prevenirii bolilor. Par lucruri pe care oricine le cunoaste, dar de fapt lipsa de informare despre ele atinge cote alarmante."
sus
  • Dragos Apostu - 24 feb 2011
  • Acum toti suntem actori CSR
  • "Mi-ar placea sa vad companii care se implica in continuare in educatie si sanatate pentru ca mereu apar initiative noi. Si imi doresc mult de tot sa vad si la noi mai multe exercitii PPP (parteneriat public – privat)."
  • Cosmina Cornea (www.121.ro) - 24 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "In ultimii ani corporatiile au integrat CSR in politica de comunicare pe termen lung. Ar fi de preferat sa sustina programe diverse (nu doar pe cele aliniate unor trend-uri). Proiectele educationale (inclusiv educatia adultilor) sunt inca deficitar sustinute."
  • Andrei Aronet (Alpha TV Cluj) - 24 feb 2011
  • Companii carora le pasa
  • "Conteaza in primul rand mentalitatea, dorinta de a face. Sunt convins ca genul asta de oameni de afaceri, pentru care conteaza si lumea din jurul lor, trebuie incurajaţi."
  • Jeremy North - 24 feb 2011
  • Responsabilitate sociala
  • "2011 este Anul European al Voluntariatului si companiile trebuie sa se implice in comunitati si sa dea oportunitatea personalului lor sa fie implicat in comunitatile in care traiesc."
  • Cristina Putan - 25 feb 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Tot mai multe companii incep sa ia in calcul campaniile CSR si le includ in bugetele anuale. Dar sunt totusi putine care au o activitate sustinuta. Multe inca nu inteleg ce inseamna o campanie CSR si, de multe ori, o confunda cu una de publicitate."
  • Madalin Blidaru - 25 feb 2011
  • Responsabilitatea sociala in 2010
  • "Sunt multe probleme in Romania pe care le pot rezolva atat marile companii, cat si cele mici. Ar trebui ca mai multi actanti de pe piata sa vina cu idei, cu proiecte, astfel incat mediul social romanesc sa se dezvolte. "
  • Ana Maria Ciobanu (Revista Liliput) - 25 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Mi-ar placea ca pentru companiile mari rapoartele anuale de CSR sa fie obligatorii si publice ca sa pot sa decid cat de responsabila este compania bazandu-ma pe cifre, nu pe cat de mult m-a bombardat cu reclame."
  • Constantin "Noro" Ferseta (Ferseta e-Consulting) - 25 feb 2011
  • Companiile romanesti si CSR-ul
  • "Companiile constientizeaza ca trebuie sa faca ceva care sa rezoneze in capul oamenilor. Si partea cool e ca in social media, asemenea actiuni sunt musai daca vor sa capteze interesul."
  • Dan Dragomir (DanDragomir.biz) - 25 feb 2011
  • Responsabilitate sociala, bilantul 2010
  • "Multe companii se feresc sa comunice ceea ce au facut. Daca ai facut un bine, lauda-te, asa afla clientii si partenerii tai si se simt atrasi spre ofertele tale. Asa dai un exemplu bun mai departe."
  • Ioana Constantin (Renne.ro) - 28 feb 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010
  • "Marile companii ar trebui sa se implice mai mult in dezvoltarea educatiei copiilor din mediul rural. Alte zone pe care ar trebui sa se puna accentul sunt: violenta domestica, problemele de mediu, cultura cititului, sanatatea, sprijinirea artistilor tineri. "
sus
  • Marian Apostolescu - 28 feb 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Am nominalizat companii care au avut actiuni vizibile pentru protejarea mediului. Pe viitor, mi-as dori dori sa fie incluse in planurile de campanii si localitati care nu au o constiinta civica evoluata atat la nivelul cetatenilor, cat si al conducerii."
  • Paula Negrea - 28 feb 2011
  • Daca nu simtiti, n-are niciun rost, stimabililor!
  • "As lega oamenii de CSR din companii de Social Media. Pentru ca aici pot simti cel mai bine nevoia implicarii lor responsabile intr-un fel sau altul, pentru ca aici se pot insinua cel mai prietenesc si cu rost in viata comunitatilor in care activeaza!"
  • Diana Cismaru (SNSPA) - 28 feb 2011
  • Bilantul CSR pe 2010
  • "Asteptarile mele sunt legate de capitolele "relatii cu clientii" si "internal commitment". Este bine ca exista actiuni sociale ale companiilor, insa majoritatea sunt departe de maturitate. Iar o organizatie imatura nu are cum sa fie "responsabila social"."
  • Gabriel. GMC - 28 feb 2011
  • Responsabilitate sociala? Ce e aia?
  • "As vrea un program coerent de sensibilizare a maselor, care sa raspunda mai multor nevoi astfel: categorii sociale largi (pensionari, scolari, casnici), beneficii (practice si imediate) si indatoriri clare pentru cei care fac parte din program."
  • Raluca Zamfir (Consultant comunicare) - 28 feb 2011
  • Despre CSR si companii
  • "Daca autoritatile esueaza in a ajuta comunitatea, companiile trebuie sa se implice si sa creeze un mediu sigur pentru activele sale. Daca serviciul medical este la limita, companiile ar putea infiinta centre de tratament pentru angajati si familiile lor. "
  • George Hari Popescu (FJSC) - 28 feb 2011
  • Veniti de va responsabilizati
  • "Imi doresc o comunicare mai buna intre companii, bloggeri si public. In plus, mi-ar placea sa fie mai multe companii care sa ofere gratuit biciclete angajatilor si sa puna rastele in fata sediilor. E pacat sa nu incurajam transportul alternativ in Capitala!"
  • Bogdan Pantoc - 28 feb 2011
  • Parerea mea despre CSR in Romania
  • "As vrea ca mai multe companii sa actioneze in problema defrisarilor ilegale. Iar pe termen lung, mi-as dori si mai multa implicare din partea lor si mai multa consecventa. Numai asa vor reusi sa scoata la o campanie cateva zeci de mii de voluntari!"
  • Corina Neagu (Securitas Services) - 01 mar 2011
  • Despre responsabilitate sociala
  • "Imi doresc de la companii sa fie mai responsabile, mai constiente de impactul pe care il poate avea o mana intinsa la nevoie societatii in care traim si in care ne dorim sa traim mai bine. Orice efort binevoitor poate avea un efect salvator. "
  • Tincuta Baltag (Fundatia Dinu Patriciu) - 01 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale Corporatiste
  • "Ma astept ca in curand companiile sa descopere beneficiile parteneriatelor strategice pe termen lung cu ONG-uri care le castiga increderea. Cu alte cuvinte, sa le sprijine sa devina auto-sustenabile si nu dependente tot timpul de sponsorizari si granturi."
  • Costin Marinescu (Naked Brands Magazine) - 02 mar 2011
  • Interesul companiilor mari fata de responsabilitatea sociala
  • "Exista o singura asteptare, aceeasi in fiecare an: aceea ca aceste mari companii sa intoarca o parte din profit (datorat celor care se afla la intersectia dintre societate si piata) catre societate. "
sus
  • Costi Andriescu (Fun. pt. Educatie si Atitudine Sociala) - 02 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Mi-as dori ca in 2011 companiile sa investeasca mai mult in educatie pentru ca experienta scolara a elevilor sa fie tot mai interesanta. Fiecare leu investit astazi in educatie inseamna de fapt o investitie in resursa umana pregatita din viitor."
  • Ioan Enache - 02 mar 2011
  • CSR in 2010. A fost?
  • "As vrea sa vad companii mari, mijlocii si mici care cumpara saltele si paturi in orfelinate sau care se implica mai mult in mediul rural (de exemplu, sa construiasca o retea de internet sau de canalizare). As vrea sa vad o adevarata reponsabilitate sociala!"
  • Olivian Breda (Fiieficient.com) - 02 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010
  • "Ma astept ca o parte din profitul unei companii sa se intoarca in societate prin bugete mai mari de CSR. Initiativele de orice natura sunt mai importante decat dezvoltarea unei cauze deja pornite. Deci as miza pe noi initiative si proiecte responsabile."
  • Anca Tinc (Classic Brands) - 02 mar 2011
  • Cum era cu responsabilitatea ?
  • "Personal, cred in companiile care fac CSR pe bune. Par mai umane. Imi doresc sa investeasca mai mult in CSR si sa inteleaga ca o comunicare continua si coerenta plus o atitudine pozitiva si implicata inseamna construirea unei bune reputatii."
  • Bogdan Epure (Nihasa) - 02 mar 2011
  • Responsabilitate sociala in 2010
  • "Vreau ca in 2012 cand o sa raspund la bilant, sa ma gandesc 5 ore nu pentru ca nu reusesc sa imi aduc aminte vreun proiect, ci pentru ca nu pot sa ma hotarasc care au fost cele mai bune. Imi doresc sa vad mai multe proiecte pentru educatie, mediu si sport."
  • Florenta Toader (Masterat Politic) - 02 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale - 2010
  • "Pentru a fi perceputa ca responsabila, o companie trebuie sa sustina permanent cauze specifice. De exemplu, cele farmaceutice ar trebui sa se implicate in modernizarea spitalelor. Alte domenii care au nevoie de sprijin sunt: cultura, educatia si sportul."
  • Dragos Smeu (Republika Interactive) - 03 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 - A fost sau n-a fost?
  • "Anul acesta astept o anumita maturitate din partea companiilor. As vrea sa fie proiecte de CSR de lunga durata si promovate mai mult in mediul online. Sa aiba dedicate site-uri distincte pentru actiunile lor si sa fie vizibile in social media."
  • Andreea Mitan - 03 mar 2011
  • Bilantul CSR pe 2010
  • "Sustin orice petitie sau initiativa legislativa care sa reglementeze spatiul CSR, de ex. raportarea de CSR. Vreau de la companii sa aiba strategii, sa ramana fidele cauzelor in care au investit si sa incurajeze ideile angajatilor in domeniu!"
  • Bianca Albu - 04 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Ma astept la o coordonare mai buna a activitatilor de CSR si la diversitate in programe. Totodata, mi-as dori o comunicare mai personalizata din partea companiilor in cadrul campaniilor de CSR si alternative mai multe de implicare a publicului."
  • Robin Molnar - 07 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Ma astept la campanii de responsabilitate sociala pe teme precum: consumul de combustibil, viteza la volan, consumul responsabil de alcool, informarea asupra drepturilor de consumator al serviciilor bancare, promovarea sportului, pastrarea curateniei s.a. "
sus
  • Alexandra Pita - 07 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii
  • "Cred ca in 2010 companiile nu au reusit sa comunice foarte bine cu societatea. Pe viitor, sper sa rezolve aceste lipsuri, sa initieze mai multe proiecte pentru plantarea unor copaci si sa ajute tinerii care au initiativa pentru un proiect nou."
  • Catalin Ghinea - 07 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Proiectele companiilor si asociatiilor au dat randament. As dori sa fie cat mai multe actiuni de voluntariat in urma carora Romania va fi mai curata. Mi-ar placea sa se implice cat mai multe companii in probleme legate de mediu sau animale."
  • Maria Tancu (Rotaract) - 07 mar 2011
  • Un rezumat al responsabilitatii sociale
  • "Imi doresc mai multe plantari de copaci in toata tara, implicarea ONG-urilor in proiecte de CSR si trasmiterea informatiilor prin Social Media, in special Facebook, pentru a face cunoscute proiectele si pentru a invita cat mai multi voluntari la actiuni. "
  • Ioana Ciobotariu - 07 mar 2011
  • CSR romanesc in 2010
  • "Ma astept de la companii sa se indrepte spre actiuni de CSR in educatie si sanatate si sa vad o continuitate in angajamentele luate in 2010. Nu in ultimul rand mi-ar placea sa vad o incurajare a voluntariatului in randul angajatilor companiilor. "
  • Madalin Guruianu - 07 mar 2011
  • Pentru companii responsabile social!
  • "Asteptarile mele de la marile companii sunt sa ajunga in teritoriu, sa finanteze proiecte locale cu prioritate sau sa acorde linii de finantare separata pentru acestea. Din pacate, cele mai multe campanii pornesc si adesea se incheie in Capitala."
  • Adrian Ciubotaru - 07 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Mi-as dori mai putina goana dupa imagine, mai multe rezultate si o mai mare implicare in zona culturala. Climatul de relativa stabilitate economica care se preconizeaza pentru anul in curs sper sa se reflecte si in implicarea crescuta a marilor companii."
  • Alex Burlacu - 08 mar 2011
  • Bilanțul responsabilității sociale 2010
  • "Astept sa vad campanii si implicari facute cu cap. Sper ca si anul acesta sa vad proiecte de constientizare, sensibilizare si educare a populatiei.Pentru ca dupa mine educatia (sau mai bine zis, lipsa ei) constituie problema majora a societatii noastre."
  • Razvan Pascu (StiuUnLoc.ro) - 08 mar 2011
  • E timpul sa promovam companiile care fac ceva pentru comunitate
  • "Ma astept ca tot mai multe companii sa constientizeze ca un comportament onest si o grija mai mare fata de nevoile celor care aduc profit companiei sunt plusuri in ochii clientilor, iar daca nu o fac din pura credinta, atunci sa o faca macar pentru imagine."
  • Andrada Radu - 08 mar 2011
  • Cateva cuvinte despre CSR
  • "Mi-as dori de la companii sa incerce sa ajute comunitati mici, carora le lipsesc cu desavarsire resursele si sa isi promoveze mai bine proiectele. Iar pentru a responsabiliza cu adevarat oamenii ar trebui implicat mai mult publicul, in special tinerii."
  • Ciprian Dragomir (Fundatia Mereu Aproape) - 08 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Anul acesta sper sa aud mai multe parteneriate in scop social, la care sa participe si companii mai mici. As vrea si noi, cetatenii, sa ne implicam in probleme comunitatii. Responsabilitatea trebuie vazuta ca o datorie a garantarii demnitatii fiecarui individ."
sus
  • Adrian Monoranu - 08 mar 2011
  • Despre bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Consider ca educatia ar trebui sa fie mai mult bagata in seama. Aceasta poate fi ajutata daca si companiile inteleg ca viitorul lor depinde de tinerii care sunt lasati de izbeliste intr-un sistem invechit si care nu le asigura locuri decente pentru practica."
  • Titus Căpīlnean - 08 mar 2011
  • Responsabilitatea sociala digitala in 2010
  • "As vrea sa vad mai multa implicare in reducerea poluarii din orase si mai multe actiuni dedicate persoanelor defavorizate. Companiile ar trebui sa implice mai mult oamenii din online, sa ii duca offline. Si sa fie mai curajoase in zona de cultura/social. "
  • Dorin Stef - 09 mar 2011
  • Care responsabilitate sociala?
  • "Pot sa spun ca marile companii au fost extrem de pragmatice in cadrul programelelor CSR, favorizand zonele in care au mizat pe incasari substantiale, in defavoarea altor regiuni din tara. In 2011 ma astept la implicare regionala prin programe educationale."
  • Oana Stefanita - 09 mar 2011
  • Bilant CSR 2010 - o incursiune personala in lumea responsabilitatii
  • "Companiile care au activitati daunatoare din diverse perspective, ar trebui sa dea dovada de mai multa responsabilitate. S-ar putea implica in sistemul sanitar, scoli, dotarea bibliotecilor/salilor de informatica, protejarea mediului si a consumatorului s.a. "
  • Mihai Popa - 09 mar 2011
  • Despre responsabilitatea sociala a marilor companii
  • "In 2011, dat fiind faptul ca pretul la carburanti creste in continuare ar fi cazul sa apara cat mai multe centre de inchirieri de biciclete. Personal, m-as implica in actiuni de voluntariat (de ex. Umbrela Verde) si in alte actiuni de responsabilitate sociala."
  • Auras Geambasu - 09 mar 2011
  • Despre responsabilitate sociala pe 2010
  • "Stiind ca 2010 e an de criza, ma asteptam la initiative mai putine, urmate de gargara. Insa, cateva companii au demonstrat ca se poate si altfel. In 2011 ma astept la mai multe proiecte pe educatie non-formala si sanatate."
  • Claudiu Florea (Wunderkid) - 09 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "In mare masura sunt multumit de implicare companiilor in societate, desi este loc de mai mult. Ele pot sa-si creeze cu ajutorul fundatiilor comunitare, fonduri numite, care sa poarte numele companiei, prin care pot finanta proiecte venite din comunitate."
  • Nicoleta Dragomir - 09 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Ar trebui sa existe in orice companie interes pentru implicare sociala. Avem nevoie de mai multa implicare in educatie, sanatate si in reciclare, care e neglijata sau se rezuma la existenta unor containere care sunt, in general, gresit folosite."
  • Mihai Bitu (Consiliul Jud. al Elevilor Prahova) - 10 mar 2011
  • CSR: Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Companiile ar trebui sa sponsorizeze mai multe evenimente organizate de si pentru tineri pentru ca ei reprezinta viitoarea generatie. Ar trebui sa dezvolte programe si campanii care implica activ populatia si dezvolta spiritul civic al acesteia."
  • Andreea Pisica - 10 mar 2011
  • Andreea Pisica
  • "Cred ca in 2011 cauzele ce continua sa fie sustinute vor fi cele care vizeaza protejarea mediului sau copiii aflati in dificultate. Fiecare companie va incerca sa vina cu ceva nou si astfel va fi concurenta pentru lansarea de proiecte unice si cu impact major."
sus
  • Bogdan Gavrila (CRSC Europe) - 10 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "As vrea sa vad mai multe companii care ajuta start-up-urile tinerilor, mai multe programe educationale si grupuri de antreprenori. Cred ca in 2011 companiile vor sprijini mai mult oamenii care se ajuta pe ei insisi si dezvolta bunastare in comunitatile lor."
  • Cristian Manafu - 10 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Mi-as dori sa vad planuri pe termen lung, cu obiective de atins, si mai putin campanii bifate in catalogul anual de CSR. Cred ca va trebui sa trecem de faza "anul asta plantam, anul viitor colectam selectiv si peste inca unul sustinem un spital"."
  • Andrei Bobocea - 11 mar 2011
  • Companiile si CSR-ul
  • "Mi-as fi dorit de la companii mai multe campanii de salvare a unor vieti. Sunt dispus sa arat ca CSR-ul poate avea efecte mai puternice decat advertising-ul, ca banii pentru spoturi pot ajunge catre destinatii unde putem vorbi de o situatie de castig-castig. "
  • Costinel Mitrache - 11 mar 2011
  • Responsabilitatea Sociala
  • "Asteptariile mele de la companii cu privire la responsabilitatile sociale pentru 2011 sunt legate de mai multa implicare si campanii cat mai creative fara implicarea prea multa a televiziunilor."
  • Leonard Bacica - 11 mar 2011
  • Responsabilitate aplicata
  • "Ma astept la respect fata de toti stakeholderii si la implementarea principiilor responsabilitatii: colectarea selectiva in interiorul companiei, educarea angajatilor in vederea folosirii sistemelor de reciclare, renuntarea la materiale poluante s.a. "
  • Gabriel Solomon - 11 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Mi-ar placea sa vad campanii mai ample care sa aiba un plan pe mai multi ani si orientate pe schimbarea mentalitatii populatiei in ce priveste sportul si miscarea. Degeaba se dau biciclete daca oamenii se uita ciudat la tine cand vii cu bicicleta la birou."
  • Andreea Stan (NewPR.ro) - 11 mar 2011
  • Pe scurt, despre campanii de CSR in Romania
  • "Ceea ce nu am intalnit inca in campaniile CSR din Romania este zona de follow-up dedicata celor care s-au implicat activ. In 2011 companiile ar putea constientiza mai mult puterea acelui 2% si a angajatilor. CSR-ul porneste din interior, apoi catre comunitate."
  • Oana Barbu - 11 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Imi doresc mai multa responsabilitate din partea companiilor in ceea ce priveste campaniile de CSR. Vreau sa vad mai multa implicare, vreau sa vad continuitate in proiecte, vreau sa vad ca eco nu e doar o moda globala la care ne-am raliat ca sa fim europeni."
  • Dumitrita Hirtie - 11 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010. Let's PR it!
  • "Daca output-ul e pozitiv pentru comunitate, toate felicitarile mele initiativelor de CSR, chiar daca in spate sunt interese de business. Felicit in special companiile care au finantat proiecte de dezvoltare a domeniului educatiei in zone mai putin favorizate."
  • Cristi Ariton - 11 mar 2011
  • Responsablitate sociala corporativa in Romania
  • "As vrea ca marile companii sa se implice si sa sustina cercuri artistice. Sa investeasca in proiecte de educatie care usureze integrarea tinerilor pe piata muncii. As vrea ca ele sa fie partenerii statului in realizarea planurilor de dezvoltare regionala. "
sus
  • Daniel Botea - 14 mar 2011
  • Responsabilitate?... Sociala?
  • "O companie care aloca bani putini pentru campanii CSR, iar pentru publicitate sute de mii de euro, isi spala putine pacate savarsite prin "informarea" mincinoasa si profitabila. Apreciez companiile care fac CSR din convingere, nu pentru a-si spala imaginea."
  • Florina Fecioru - 14 mar 2011
  • CSR in Romania.Era si timpul.
  • "Mi-as dori de la companii sa isi promoveze mai mult initiativele de CSR in mediul online. Site-urile companiilor nu mai sunt de ajuns, retelele sociale fac regula in prezent. O campanie promovata mai mult online este mai cunoscuta in constiinta publica."
  • Cristina Merticaru - 14 mar 2011
  • Pentru Umbrela Verde (II)
  • "Sper sa se inmulteasca campaniile ecologice si companiile sa devina din ce in ce mai responsabile de repercursiunile proceselor lor industriale asupra mediului. Ele trebuie sa fie acelea care invata societatea ca a fi eco nu este un trend, ci o necesitate. "
  • Liliana Bindeanu - 14 mar 2011
  • Pe scurt despre Bilantul Responsabilitate sociala 2010
  • "Sper ca in 2011 companiile sa se implice si sa dezvolte campanii de CSR in cat mai multe zone defavorizate. O alta dorinta este aceea de educare in interior - companiile sa creada in CSR ca si un element functional in dezvoltarea bussiness-ului."
  • Daniel Plescan - 14 mar 2011
  • Cu "ocaua lui Cuza" prin CSR
  • "Rezultatele unui proiect bun nu trebuie sa se limiteze la prima frunza a unui copac sau la cantitatea de bani stransi pentru o anumita cauza sociala. Mi-ar placea o accelerare a ritmului de lucru, care sa atraga cat mai multe resurse: umane si financiare."
  • Talida Covaci - 14 mar 2011
  • Responsabilitate sociala corporatista. Ce-i aia?
  • "Ce as dori? Simplu: atunci cand este vorba despre campanii care au cu adevarat drept tinta sprijinul acordat semenilor, sa fie facut cunoscut acest lucru. Ce pot sa ofer? Mediatizare intensiva, fara regim publicitar, pe blogul meu si pe ziarul online."
  • Liliana Ianculescu - 14 mar 2011
  • Cat de responsabile social au fost companiile in 2010?
  • "Mi-ar placea sa vad o companie care face lobby pentru importanta sterilizarii animalelor. Pentru ca degeaba se va adopta legea eutanasierii, daca romanii nu-si vor steriliza cainii. De asemenea, mi-as dori campanii dedicate persoanelor care sufera de autism."
  • Razvan Pirnac - 14 mar 2011
  • CSR in 2010
  • "As vrea ca actiunile de CSR sa se intensifice si cei care au activat intr-un domeniu sa continue in acelasi. Si sa implice studentii, pentru ca ei sa intre pe piata muncii cu o oarecare experienta. In plus, ar trebui ca initiativele CSR sa fie mai cunoscute."
  • Mirela Diac (Belva.ro) - 14 mar 2011
  • “Strategii verzi” alias responsabilitate sociala
  • "Ar fi foarte util daca marile companii s-ar detasa de traditionalele campanii eco si ar investi si in alte domenii, precum educatia. Consider ca aceasta este obligatorie intr-o societate care se doreste a fi civilizata, din toate punctele de vedere."
  • Vali Duran - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pentru 2010
  • "Raportul dintre bugetele de publicitate si CSR este invers proportional fata de nevoile reale ale comunitatii din care fac parte. CSR-ul necesita timp pentru a schimba mentalitati. Exista o sumedenie de cauze pe care ar companiile trebui sa le sustina."
sus
  • Florin Glinta - 14 mar 2011
  • CSR in Romania: incepem sa ne civilizam
  • "Ma astept la companii mai active in programe cu bataie lunga si preocupare pentru dezvoltare durabila. Ar trebui ca toate sa isi construiasca sisteme de evaluare a performantei care sa stimuleze si sa recompenseze valoarea autentica."
  • Andrei Chirica (Next Advertising) - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "As vrea ca investiile in CSR sa fie mult mai mari. Mai cred ca solutia in aceste momente sunt parteneriatele dintre companiile private si institutiile publice si ONG-urile, care ar trebui sa stie mai bine care sunt problemele si solutiile comunitatilor."
  • Dan Chitila - 14 mar 2011
  • Despre responsabilitate sociala
  • "Mi-as dori sa se puna mai mult accent pe educarea populatiei in ceea ce priveste pastrarea curateniei. As vrea mai multe cosuri de gunoi in parcuri si pe strada, cutii cu pungi in care proprietarii de animale sa arunce mizeria lasata de patruped s.a."
  • Nicoleta Dudau - 14 mar 2011
  • Despre CSR in Romania. Guestpost
  • "Astept de la companii sa inteleaga si sa recunoasca importanta si necesitatea unor campanii de responsabilitate sociala care sa fie corelate pe de o parte cu nevoile stakeholderilor sai si pe de alta parte cu strategia pe care firma a stabilit-o."
  • Roxana Nasoi - 14 mar 2011
  • Despre firme si responsabilitatea sociala
  • "Investesti si te astepti la un "return of investment", insa oamenii din companii ar trebui sa invete in ce sa investeasca si in ce nu. De multe ori, prin faptul ca nu investesc in resursa umana, denota o lipsa de implicare ce tine de responsabilitate sociala."
  • Alexandra Ionescu - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Ma astept de la companii sa incerce sa infiinteze centre de e-learning in comunitatile copiilor si sa dezvolte abilitatile consumatorilor adulti, fiindca omului ii dai undita si il inveti sa pescuiasca, daca esti intr-adevar responsabil social."
  • Laurentiu Buica - 14 mar 2011
  • Trecem pe verde
  • "Mi-a placut ca in 2010 multe companii s-au axat pe CSR. Ma astept ca in 2011 sa-si indrepte mai mult atentia asupra tinerilor. Romania are nevoie de pastrarea tinerilor in tara, pentru ca tot mai multi din ei isi vad viitorul amenintat aici si aleg sa plece."
  • Mirela Teodorescu - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Cei care fac proiecte de CSR ar fi bine sa abordeze si teme inca delicate din Romania, sa le aduca in atentia opiniei publice: inca sunt copii care nu au acces la educatie, copii care nu beneficiaza de asistenta medicala, sociala, in Romania Mileniului III."
  • Daniel Stefan (PropunemViitorul.ro) - 14 mar 2011
  • Responsabilitatea sociala in 2010 si asteptarile din 2011
  • "Companiile ar trebui sa faca mai cunoscute actiunile lor, chiar daca unii vor interpreta gresit aceasta promovare. Dar facand mai cunoscute proiectele poate exista si varianta ca mai multe companii sa lucreze la un singur proiect, de anvergura mai mare."
  • Florina Ratu - 14 mar 2011
  • 3 lucruri, 3 litere, C.S.R.
  • "Mi-ar placea ca marile companii sa sprijine ONG-urile din Romania in proiecte care ar putea aduce un impact pozitiv in societate. Daca punem mana de la mana, putem face ceva pentru tara asta. Daca noi nu facem nimic pentru noi, atunci cine?"
sus
  • Madalina Buzdugan (AIESEC Romania) - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Pornind de la problema educatiei in Romania si pana la a ajuta comunitatea din jurul activitatii companiei, ariile pe care ar putea companiile sa le sustina sunt multe. Raman insa cu senzatia ca se fac multe campanii de CSR mai mult de fatada, decat de fond."
  • Aurel Racautanu - 14 mar 2011
  • Ce este Responsabilitatea Sociala (a corporatiilor)?
  • "Sunt convins ca cele doua aspecte PROFIT si CSR sunt convergente si nu divergente. Pentru ca si pentru PROFIT trebuie sa produci si sa livrezi ceva util societatii. Mi-ar placea sprijin de la corporatii pentru actiunile "Saptamana familiei, saptamana fara TV"."
  • Ligia Adam (BitDefender) - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale in 2010
  • "Ma astept la consecventa si la incurajarea societatii sa se implice in proiecte de responsabilitate sociala prin produsele si serviciile pe care le ofera companiile. Mi-ar placea sa ne ajute sa ajutam si s-o faca intr-un mod cat mai simplu si mai concret."
  • Anca Aldea - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii sociale 2010 pentru bloguri
  • "Accentul trebuie pus pe consecventa, nu pe conjunctura de moment. Ma astept de la companii sa coopereze cu un ONG credibil si sa implice voluntari in campanii. Mi-ar placea sa fiu invitata pe Facebook sa particip la unele proiecte, la actiuni de voluntariat."
  • Crina Coranga - 14 mar 2011
  • Ce-ti doresc eu tie, dulce companie
  • "Ma astept la continuitate, la editii care sa construiasca relatii (de respect) companie-public. O lectie este oferita de toti voluntarii ce cresc proiecte fara prea multe resurse materiale, dar isi ating obiectivele manati de dorinta de a schimba ceva in bine."
  • Elena Cīrīc - 14 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale pe 2011
  • "Mi-ar fi placut sa vad mai multe investitii in educatie. Pe viitor, vreau sa vad strategii coerente, planuri pe termen lung, vreau sa vad companii care se axeaza pe o directie si fac totul bine in acea directie. Sa-si faca un plan si sa se tina de el."
  • Alin Sbārnaure - 14 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale 2010
  • "Ma astept la continuarea proiectelor incepute in 2010, infiintarea sau renovarea de noi centre medicale, responsabilizarea sociala prin evenimente eco sau turistice, cat si la proiecte cu impact in domenii precum sanatate, sport, circulatie, cultura s.a."
  • Dragos Bucurenci (MaiMultVerde) - 17 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Companiile au parut sa inteleaga mai bine decat guvernantii ca generozitatea este o strategie de supravietuire pe termen lung. Ma aștept sa vad primele semne ale cresterii economice reflectate in bugetele de responsabilitate sociala. "
  • Ciprian Draghici - 18 mar 2011
  • Responsabilitatea sociala din Romania
  • "CSR-ul este pe val si nu exista niciun dubiu ca orice companie, care imbratiseaza activitatile de responsabilitate sociala, are de castigat cel putin dublu fata de cel mai umil beneficiar."
  • Oana Duma - 18 mar 2011
  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010
  • "Mi-as dori mai multe proiecte de dezvoltare educationala sau de infrastructura, asumarea rezultatelor, insotite de bilanturi ale proiectelor deja finalizate si crearea unor departamente de CSR in companii unde cei angajati sa ofere solutii profesioniste."
sus
  • Manuel Avramescu - 21 mar 2011
  • Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010
  • "Companiile de unde astept mai mult sunt cele media. Si nu sub forma de $$$ cheltuiti... Ci mai multa responsabilitate in valorile si modelele promovate. Ceea ce am vazut ca fiind foarte stramb in 2010 as vrea sa vad mai indreptat in 2011."
sus

Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.