RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • nedeclarate
Contact de presa Dana Dobrescu
E-mail: dana.dobrescu@unilever.com
Telefon: 0723.284.924

Studii de caz ale Unilever Romania

    Unilever Romania, profil CSR

    Despre Unilever Romania Profil actualizat la data de 23 oct 2014

    Unilever este o companie anglo-olandeza, al treilea mare producator de bunuri de larg consum la nivel global, dupa veniturile realizate in anul 2012.

    Compania detine in portofoliu peste 400 de branduri, care pot fi grupate in 14 categorii de produse destinate alimentatiei, ingrijirii locuintei si ingrijirii personale. Printre acestea, se numara marci precum: Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Delma, Rama, Delikat, Knorr, Algida, Napoca si Lipton. Produsele Unilever se comercializeaza in aproape 190 de tari.

    Unilever a intrat pe piata romaneasca in 1995, cand a achizitionat cea mai mare fabrica de detergenti din Romania de la acea vreme, respectiv fabrica DERO din Ploiesti. De atunci, compania si-a dezvoltat atat capacitatea de productie, cat si portofoliul de marci si produse, investind aproape 125 de milioane de euro doar in unitatea din Romania.

    In 2006, dupa o investitie de 4 milioane de euro, pe terenul fabricii de detergenti a fost construita si o fabrica de alimente. Astfel, pe platforma de la Ploiesti se produc in acest moment detergentii pudra DERO si Omo, margarinele Rama si Delma si produse din gama Knorr si Delikat. Restul marcilor sunt importate.

    Pe langa compania Unilever Romania, care gestioneaza productia de pe platforma industriala de la Ploiesti, Unilever mai detine in Romania si compania regionala Unilever South Central Europe - care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo.

    Din 1995, de cand a inceput investitiile in regiune, Unilever a investit in total 140 milioane de euro in Europa Centrala si de Sud. Unilever South Central Europe are 650 de angajati, dintre care 600 - in Romania.

    Filosofia de CSR a Unilever Romania:

    Traim intr-o lume in care temperaturile sunt in crestere, resursele de apa sunt reduse, energia este scumpa, aprovizionarea cu alimente este nesigura si decalajul dintre bogati si saraci este in crestere. Nu putem inchide ochii la problemele cu care se confrunta lumea. La Unilever, credem ca activitatea noastra trebuie sa fie o componenta a solutiei. Insa, pentru aceasta, modelul de activitate trebuie sa se schimbe. Dezvoltarea sustenabila si echitabila este singurul model de activitate acceptabil.

    Dana Dobrescu - Communication Manager, Unilever Romania


    Politica de CSR a Unilever Romania:


    Unilever a lansat in 2010 o strategie de dezvoltare sustenabila, denumita “Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil”. Aceasta cuprinde obiectivele de CSR pe care compania si-a propus sa le realizeze pana in 2020, in domenii precum: reducerea impactului negativ asupra mediului inconjurator, imbunatatirea nivelului de trai al consumatorilor, al angajatilor si al furnizorilor si asigurarea sustenabilitatii de-a lungul intregului ciclu de viata al produselor.

    Compania si-a stabilit 3 obiective principale pe care sa le indeplineasca pana in 2020:

    Reducerea impactului negativ asupra mediului inconjurator


    Amprenta de carbon generata de-a lungul ciclului de viata a produselor Unilever era in 2013 mai mare cu 5% fata de 2010. Acest lucru este datorat pe de o parte extinderii capacitatii de productie, iar pe de alta - lipsei controlului in faza de consum a produselor.
    In etapele care pot fi controlate, respectiv procesele de fabricatie, compania a generat cu 32% mai putin CO2 din consumul de energie per tona de productie in 2013, fata de 2008.

    De asemenea, si-a adaptat produsele, astfel incat sa elimine mai putine gaze cu efect de sera. De exemplu, 95% dintre detergentii pentru rufe sub forma de pulbere emiteau cu 15% mai putine gaze la sfarsitul anului 2012 in comparatie cu 2008.

    Si in ceea ce priveste consumul de energie regenerabila Unilever a facut progrese: daca in 2008 15,5% din energia consumata era din surse regenerabile, la sfarsitul anului 2013 procentul a ajuns la 27.
    Un alt capitol legat de protectia mediului este cel al reducerii consumului de apa.
    Pe de o parte, Unilever si-a scazut consumul de apa din operatiuni cu 29% per tona de productie, din 2008 pana in 2013.

    Pe de alta parte, in faza de utilizare a produselor Unilever de catre consumatori, consumul de apa per utilizare a crescut in 2013 cu aproximativ 15%, fata de 2010. Desi compania nu poate controla in mod direct acest consum, incearca sa isi reduca impactul prin inovatii la nivel de produse. A creat o gama de detergenti care necesita o singura clatire (One Rinse), gama al carei consum a crescut in 2013 cu 78% fata de 2010.
    Referitor la gestionarea deseurilor, compania se poate lauda cu economisirea a 200 milioane EUR, prin reducerea materiilor prime si a ambalajelor si prin reducerea deseurilor eliminate.
    75% dintre fabricile Unilever (adica 186 de unitati de productie din 38 de tari) nu mai trimit deloc deseuri nepericuloase catre groapa de gunoi, ceea ce a contribuit la o scadere totala a deseurilor per tona de productie de 66%, in 2013, raportat la 2008.

    Imbunatatirea sanatatii si banastarii consumatorilor


    O prima modalitate prin intermediul careia Unilever incearca sa asigure consumatorilor sai un stil de viata mai sanatos consta in imbunatatirea calitatii produselor sale, prin reducerea nivelurilor de sare, zahar si grasimi.
    Din 2012, produsele din portofoliul Unilever nu mai contin grasimi trans, provenite din ulei vegetal partial hidrogenat (grasimi responsabile pentru boli cardiovasculare, obezitate, diabet etc).

    In plus, in 2013, nivelul de zahar din ceaiurile de baut a fost redus cu 11% fata de cel din 2010, iar 86% dintre inghetatele pentru copii contineau cel mult 110 kilocalorii per portie, cu 5 procente mai mult ca numar decat sortimentele comercializate in 2012.
    Pe langa imbunatatirea calitatii produselor din portofoliu, Unilever a dezvoltat produse special pentru imbunatatirea conditiilor de trai ale consumatorilor din comunitati defavorizate.
    De exemplu, a creat marca de sapun Lifebuoy si apa potabila Pureit, pentru pietele din Asia si Africa, unde lipsa apei potabile si igiena precara sunt printre principalele cauze ale mortalitatii. Datorita investitiilor in campaniile de informare si educare, aceste produse ajunsesera la peste 200 de milioane de oameni la sfarsitul anului 2013.
    De asemenea, prin intermediul unor programe educative, Unilever a informat peste 52 de miliarde de oameni despre beneficiile unei ingrijiri orale corespunzatoare si a ajutat peste 13 milioane de tineri sa isi imbunatateasca respectul de sine (prin campaniile Dove).

    Asigurarea sustenabilitatii de-a lungul lantului de productie


    Unilever a adoptat o politica de aprovizionare responsabila, prin care se asigura atat de faptul ca furnizorii sai respecta drepturile omului si asigura conditii decente de munca angajatilor, cat si de faptul ca mare parte din materia prima achizitionata provine din surse sustenabile.
    La sfarsitul anului 2013, Unilever procura din surse sustenabile: 100% din uleiul de palmier utilizat, 62% din hartie si carton, 25% din uleiul de soia, 25% din fructe, 47% din cantitatea de cacao, 49% din zahar, 39% din uleiul de rapita, 31% din produsele lactate si 40% dintre oua.
    In ceea ce priveste bunastarea propriilor angajati, compania a creat un program pentru imbunatatirea alimentatiei, a formei fizice si a starii lor mentale. Pana in 2010, acesta fusese implementat in 30 de tari, avand 35.000 de beneficiari.
    In plus, a redus cu 50% rata acdetalii despre pozitia ocupata de Unilever incidentelor de munca, din 2008 pana in 2013. Tot la sfarsitul anului 2013, 42% dintre managerii Unilever erau femei.
    Compania nu s-a oprit insa la a imbunatati vietile celor cu care colaboreaza in mod direct, ci si-a extins influenta si asupra comunitatilor in care opereaza.
    Pana la sfarsitul anului 2013, instruise si ajutase 570.000 de mici fermieri sa isi dezvolte afacerile. In plus, a creat oportunitati pentru microantreprenori, prin incurajarea distributiei si vanzarii cu amanuntul a marcilor sale.

    O astfel de initiativa este “Shakti”. Prin intermediul ei, Unilever le invata pe femeile din comunitatile sarace ale Indiei notiuni de baza din vanzari si finante, ca aceastea sa isi poata deschide propriile micro-afaceri de distributie a produselor Unilever. Castigul lor il dubleaza de obicei pe cel obtinut de soti, cel mai adesea muncitori in agricultura.

    O alta directie prin care compania sustine dezvoltarea comunitatilor o reprezinta finantarile acordate tinerilor, pentru idei care au potentialul de a schimba lumea in bine.
    Pana in 2020, Unilever isi propune sa influenteze pozitiv vietile a 5,5 milioane de persoane.

    Compania este recunoscuta la nivel global ca lider in sustenabilitate. O arata topuri precum cele realizate de Ethical Corporation, GlobeScan si SustainAbility si chiar Dow Jones Sustainability Index.
    Mai multe detalii despre Unilever Romania gasesti pe site-ul companiei: www.unilever.ro/

    Cauze sociale in care se implica Unilever Romania:

    10124
    Site-uri partenere
    Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro