RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • nedeclarate
Contact de presa Alin Stan, CSR Officer
E-mail: csr@orange.ro

Orange Romania, profil CSR

Despre Orange Romania Profil actualizat la data de 18 iul 2014

Orange Romania este parte a grupului de origine franceza Orange, a sasea cea mai mare companie de comunicatii din lume, cu peste 239 milioane de clienti pe cinci continente. In topul celor mai valoroase branduri, Orange ocupa locul 60, valoarea sa fiind estimata la aproape 14 miliarde de dolari.

Grupul Orange are o istorie de aproximativ 40 de ani. Initial companie britanica de telefonie, Orange a fost cumparata de France Telecom in anul 2000. In 2006, a devenit singurul brand al France Telecom.

Pe piata din Romania, grupul este prezent incepand cu anul 1996, cand a castigat licenta GSM. De-a lungul timpului, a dezvoltat numeroase solutii de comunicatii pentru clientii sai, atat utilizatori individuali, cat si companii: de la telefonie si internet mobil si fix, pana la televiziune prin satelit si prin internet.

Orange este lider de piata din Romania, cu 10,394 milioane de clienti si venituri de 230 milioane de euro pe data de 31 martie 2014. Compania este prezenta in 60 de localitati din tara, avand peste 2.900 de angajati.

Filosofia de CSR a Orange Romania:

In momentul de fata mediul de afaceri din lume a ajuns un anumit nivel de maturitate, atat al companiilor, cat si al consumatorilor. Astfel, responsabilitatea sociala corporativa trebuie sa faca parte din strategia pe termen lung a oricarei companii. Orange Romania a dezvoltat inca din 2003 un program integrat de CSR, prin care isi propune sa dezvolte un business sustenabil si sa contribuie la bunastarea comunitatii, in acelasi timp. Pe viitor, ne vom concentra pe dezvoltarea unor modele de business care sa ne permita o crestere durabila si pe oferirea de produse si servicii responsabile, fie ca ne referim la mediul inconjurator, la continutul mobil sau la oferte speciale pentru facilitarea accesului la tehnologie.

Jean-Francois Fallacher - CEO, Orange Romania


Politica de CSR a Orange Romania:


La nivel de grup, Orange si-a propus sa sprijine, cu ajutorul tehnologiilor pe care le dezvolta, schimbarile care au loc in societate. Prin urmare, si-a stabilit in cadrul strategiei sale de CSR, 4 prioritati de actiune:
In Romania, Orange urmeaza cele 4 directii stabilite la nivel de grup, adaptandu-si programele si actiunile de CSR la contextul din tara noastra.

Responsabilitatea fata de angajati


De-a lungul timpului, Orange a desfasurat numeroase programe pentru angajati. Dintre acestea, amintim:

Responsabilitatea fata de clienti


Calitatea serviciilor oferite si siguranta in utilizarea lor sunt cei doi piloni in care Orange Romania investeste atunci cand vine vorba despre grija fata de clienti.

In ceea ce priveste asigurarea calitatii, compania respecta decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (Ancom) si publica de 4 ori pe an indicatorii de calitate ai serviciilor furnizate.

Referitor la asigurarea sigurantei utilizarii serviciilor furnizate, pe site-ul Orange se gasesc atata informatii despre impactul telefoniei asupra sanatatii, cat si un ghid pentru parinti, in care se explica modul in care se poate controla informatia pe care copiii o pot accesa prin intermediul tehnologiei.

Asigurarea unui mediu digital sigur si benefic pentru copii este o preocupare constanta pentru Orange Romania. Compania a desfasurat de-a lungul timpului campanii de informare si educare alaturi de Asociatia Salvati Copiii si a lansat produse si servicii care vin in ajutorul parintilor, precum aplicatia Orange Content Lock.

Responsabilitatea fata de mediul inconjurator


Orange Romania incearca sa reduca amprenta de carbon prin mai multe tipuri de actiuni.

Una dintre acestea este reducerea consumului de energie si resurse. In sediul companiei, exista implementat un sistem de inchidere automata a calculatoarelor dupa ora 20 si unul de colectare si reciclare a hartiei si a cartuselor de imprimanta.

In plus, conducerea Orange Romania a anuntat ca se va muta intr-o cladire eficienta energetic. Este vorba despre Green Court Bucharest, un proiect de cladire cu fatada eficienta energetic, aport crescut de aer proaspat, sisteme de iluminat echipate cu senzori de miscare si de intensitate si statii de incarcare pentru masini electrice.

Alte actiuni de protectie a mediului sunt cele prin care compania incearca sa influenteze stakeholderii sa consume responsabil. Programul ”Bicicleta cu cravata” este unul dintre acestea, stimulandu-i pe angajati sa aleaga bicicleta ca mijloc alternativ de transport.

Responsabilitatea fata de societate


Principalele domenii in care Orange Romania investeste pentru dezvoltarea comunitatilor sunt educatia, accesul la tehnologie pentru persoane din categorii defavorizate si sustinerea persoanelor cu deficiente de comunicare.

Cel mai important program de educatie al companiei este ”Orange Education Program”, care in 2014 ajunsese la cea de-a 11-a editie. Cu ajutorul lui, Orange le-a oferit studentilor de la Universitatea Politehnica Bucuresti si celor de la Universitatea de Studii Economice Bucuresti posibilitatea de a aprofunda si de a pune in practica o parte dintre cunostintele acumulate in timpul studiilor, prin intermediul unor cursuri specializate, burse si acces la stagii de practica in interiorul companiei. In plus, cei mai buni studenti au primit la final premii sau oferte de munca in cadrul companiei.

Pe langa acest program cu traditie, Orange a mai organizat si programe precum Orange First Step - stagii de practica, sesiuni de orientare in cariera si traininguri pe teme diverse (vanzari, marketing, gestionarea relatiilor cu clientii etc.).

Urmand modelul global, Orange Romania a facilitat accesul la mijloace de comunicatie pentru persoane din categorii defavorizate.

De exemplu, s-a implicat in doua proiecte initiate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin care si-a propus sa ofere acces la servicii de comunicatie unor oameni din zonele rurale izolate. In 2005, a deschis 5 telecentre unde aceste persoane au acces la reteaua publica de telefonie, la fax si internet.

O alta initiativa din acelasi domeniu o reprezinta introducerea pe piata a unui model de telefon pentru persoane in varsta. Telefonul este dotat cu tastatura cu taste mari, un volum puternic, redare vocala a cifrelor tastate si un buton pentru apeluri de urgenta.

Implicarea companiei in societate nu se opreste insa aici. Interesul pentru a face posibil accesul la cultura, educatie si comunicare pentru persoane defavorizate a condus la infiintarea unei fundatii care se ocupa cu acest lucru.

Fundatia Orange Romania  ofera finantari pentru organizatii nonprofit care desfasoara proiecte in beneficiul persoanelor cu deficiente de vaz si auz. Anual, fundatia organizeaza o licitatie de proiecte, "Lumea prin culoare si sunet", prin care ofera finantari si ii ajuta pe castigatori sa isi implementeze proiectele.

Politica de sponsorizari a Orange Romania


Organizatiile care doresc sa obtina o sponsorizare din partea companiei Orange pot trimite solicitarea pe adresa csr@orange.ro

In cazul organizatiilor non-profit sau institutiilor care desfasoara activitati pentru persoanele cu deficiente de vaz si auz, Fundatia Orange are o procedura standardizata de acordare finantari, prin programul "Lumea prin culoare si sunet".

In fiecare an, Fundatia face un apel de finantare, de obicei in luna decembrie. Consiliul Director analizeaza proiectele si le selecteaza pe cele mai bune, in functie de urmatoarele criterii:

Mai multe detalii despre Orange Romania gasesti pe site-ul companiei: www.orange.ro

Cauze sociale in care se implica Orange Romania:

Studii de caz CSR ale Orange Romania:

72803
Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro