RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • 2007: 182.000 Euro
Contact de presa Eva Csog, Coordonator PR MOL Romania
Email: ecsog@molromania.ro
Telefon: (026) 440.76.24

Studii de caz ale MOL Romania

MOL Romania, profil CSR

Despre MOL Romania Profil actualizat la data de 02 oct 2008

MOL Romania face parte din Grupul MOL - principala companie integrata de petrol si gaze din Europa Centrala si Rasariteana. Grupul are parteneri si subsidiare in 19 tari si este lider de piata, impreuna cu partenerul INA, in Ungaria, Slovacia si Croatia.

In 1995, Grupul MOL a deschis in Romania prima statie in sistem de franciza. Compania s-a extins permanent culminand cu integrarea retelei Shell Romania, in 2005.

In acelasi an, compania s-a consolidat, a format o noua echipa, si-a dublat reteaua de benzinarii. Astazi, MOL Romania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata romaneasca de profil, in termeni de vanzari retail de carburant.

In acelasi an, compania s-a consolidat, a format o noua echipa, si-a dublat reteaua de benzinarii. Astazi, MOL Romania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata romaneasca de profil, in termeni de vanzari retail de carburant.

Cifra de afaceri a companiei in  2007 a fost de peste 533 milioane EURO. Reteaua Mol Romania, formata din 125 de benzinarii, detine in prezent o cota de 12% din piata de retail. Totodata, profitul companiei din 2007 este dublu fata de cel din 2006.

In 2008, compania isi va concentra activitatea pe divizia de retail, urmarind eficientizarea maxima a retelei de benzinarii, acoperirea nationala corespunzatoare, cresterea numarului de carduri de carburanti, fidelizarea clientilor existenti si castigarea unor clienti noi printr-un portofoliu de produse si servicii de buna calitate.

Filosofia de CSR a MOL Romania:

Uneori, sprijinul financiar este vital pentru atingerea unor scopuri importante. Dar nu este singurul mijloc prin care o companie se poate implica activ in viata comunitatii. Rolul esential pe care MOL il joaca pe piata petroliera din Romania se completeaza cu dorinta de a reprezenta un model si un exemplu pentru alte companii. MOL se autodefineste drept un "bun cetatean", nu numai un "locuitor al cetatii" si initiaza programe de responsabilitate sociala pornind de la nevoile reale ale comunitatilor locale. Arta si cultura, mediul si sanatatea, sportul si educatia reprezinta tot atatea domenii de interes, cat si de implicare activa a companiei.

Zsolt Szalay - CEO, MOL Romania


Politica de CSR a MOL Romania:


Domeniile prioritare in care Mol Romania desfasoara programe de responsabilitate sociala sunt Sport, Arta si Mediu.

Sport si Arta

In 2006, MOL Romania a initiat “Pot ajuta?”, un program pentru sprijinirea a tinerelor talente sportive. Prin acesta, compania a oferit sprijin sportivilor pentru acoperirea costurilor de transport catre locurile de desfasurare a competitiilor nationale sau internationale si pentru achizitionarea echipamentului sportiv necesar.

Succesul programului a dus la continuarea sa in 2007 si in 2008. In 2008, programul a fost extins si in domeniul artei. Tinerii artisti au putut aplica pentru sponsorizari in vederea acoperirii costurilor legate de achizitionarea instrumentelor sau de transportul la competitii. Juriul „Pot ajuta” este, an de an, compus din nume mari ale sportului si culturii romane, precum: Violeta Beclea-Szekely, Simona Amanar Tabara (in domeniul Sport) si Doina Sava, Daniel Goiti, Corin Braga, Adriana Elian, Erich Türk, Nicolae Daian (in domeniul Arta).

Valoarea totala a sponsorizarilor oferite pana acum de MOL Romania in cadrul programului „Pot ajuta” este de 140.000 Euro.

Mediu

MOL Romania sprijina  proiectele care au ca scop protectia mediului inconjurator. In 2006, Fundatia pentru Parteneriat si MOL Romania au lansat programul "Scoli pentru mediu”. Acesta a urmarit implicarea copiilor si tinerilor in actiuni de impadurire si amenajare a spatiilor verzi.

In 2007, programul s-a extins la nivel national sub numele de "Spatii Verzi". El este destinat ONG-urilor din Romania care incheie parteneriate cu scoli sau institutii publice si care solicita fonduri pentru infiintarea sau reabilitarea unor spatii verzi publice (parcuri, terenuri de joaca, curti ale unor scoli etc.).

In total, prin programul "Spatii Verzi” au fost finantate 37 de proiecte de amenajare a spatiilor verzi din mai multe orase ale tarii.

Premii si distinctii pentru CSR

In 2007, MOL Romania a fost desemnata  "cea mai generoasa companie" de catre Forumul Donatorilor, pentru investirea unei sume importante din profit in programe de responsabilitate sociala.

Programul “Pot ajuta” s-a bucurat de recunoasterea juriului de la PR Award 2007, primind Silver Award for Excellence la categoria "Campanii Non-comerciale”.

De asemenea, programul "Spatii Verzi” a primit Mentiune Speciala la categoria "Protectia mediului”, in cadrul Galei Oameni pentru Oameni, in mai 2008.

In iulie 2008, MOL Romania a infiintat site-ul www.csr-molromania.ro . Scopul site-ului este sa ofere celor interesati mai multe informatii despre programele de CSR ale MOL Romania.
Mai multe detalii despre MOL Romania gasesti pe site-ul companiei: www.molromania.ro/

Cauze sociale in care se implica MOL Romania:

Studii de caz CSR ale MOL Romania:

17421
Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro