RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • 2012: 600.000 Euro
  • 2011: 719.940 Euro
  • 2010: 413.000 Euro
  • 2009: 330.000 Euro
  • 2008: 150.000 Euro
  • 2007: 230.000 Euro
  • 2006: 232.000 Euro
  • 2005: 400.000 Euro
Contact de presa Adelina Nedelcu
Communication Executive
Email: adelina.e.nedelcu@gsk.com

Studii de caz ale GSK Romania

GSK Romania, profil CSR

Despre GSK Romania Profil actualizat la data de 20 iun 2014

GSK Romania este parte a grupului international, de origine britanica, GlaxoSmithKline (GSK) - unul dintre liderii mondiali in dezvoltarea si comercializarea de produse farmaceutice inovatoare. Grupul este prezent in peste 115 tari, detine peste 70 de unitati de productie (inclusiv in Romania), iar cele mai mari centre de cercetare ale sale se afla in Marea Britanie, Statele Unite, Belgia si China.  

GSK este prezenta pe piata din Romania incepand din 1990. La ora actuala, este unul dintre cele mai diversificate grupuri farmaceutice din tara noastra, cu operatiuni in domeniile productiei (prin fabrica de la Brasov), al distributiei (prin Europharm Distributie), al cercetarii si al comercializarii (prin GSK Pharma si GSK Consumer Healthcare).

In 1998, a achizitionat fabrica Europharm Brasov. Productia acesteia a fost restructurata de la un portofoliu de marci generice destinate exclusiv pietei locale, catre o gama larga de produse farmaceutice, exportate in tari din intreaga lume. La ora actuala, fabrica opereaza in conformitate cu cele mai inalte standarde de productie GMP (“Good Manufacturing Practices”).

Produsele comercializate de GSK pe piata din Romania se impart in trei categorii mari: medicamente pe baza de prescriptie, vaccinuri si medicamente care se pot obtine fara prescriptie (OTC/consumer healthcare). Astfel, compania ofera un portofoliu de peste 80 de produse, in mai mult de 150 de forme de prezentare, de la medicamente necesare in tratarea afectiunilor respiratorii, a afectiunilor urologice, infectiilor, cancerului sau HIV, pana la vitamine, analgezice sau tratamente ale racelii sau gripei. De asemenea, are si cel mai complex portofoliu de vaccinuri pediatrice, cu peste 10 marci de vaccinuri care previn boli grave, precum poliomielita, hepatita, pneumonia, meningita sau cancerul de col uterin.

Compania are peste 1.000 de angajati, ceea ce o face unul dintre cei mai importanti angajatori din industria farmaceutica locala. Sediul sau central se afla in Bucuresti.

In perioada 1998 - 2010, valoarea totala a investitiilor facute de GSK in Romania s-a ridicat la peste 125 milioane de dolari.

Filosofia de CSR a GSK Romania:

Atat in Romania, cat si la nivel international misiunea noastra este sa imbunatatim calitatea vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In linie cu aceasta misiune, in Romania ne-am propus ca prin tot ceea ce facem sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor - din pacate, cea mai redusa din Uniunea Europeana. Prin urmare, pentru noi, responsabilitatea inseamna atat contributia pe care o avem in societate prin vaccinurile si medicamentele noastre, cat si standardele etice care ne ghideaza activitatea, precum si ceea ce facem pentru a veni in sprijinul comunitatilor dezavantajate. Programele noastre de responsabilitate sociala sunt concepute pe termen lung si se concentreaza pe problemele de sanatate grave cu care se confrunta comunitatile locale.

Andreia Cucu - PR&Communication Manager, GSK Romania


Politica de CSR a GSK Romania:


La nivel global, strategia de CSR a GSK isi propune sa imbunatateasca accesul la medicamente si la sanatate, prin sustinerea comunitatilor si investii in cercetare si dezvoltare. Compania este recunoscuta pentru implicarea sa in initiative internationale adresate tarilor in curs de dezvoltare, precum “Parteneriatul african impotriva malariei” (detalii), “Coalitia impotriva bolilor tropicale neglijate” (detalii), “Alianta Globala pentru Eliminarea Filariozei Limfatice” (detalii), “Pogramul PHASE pentru igiena personala si educatia sanitara” (detalii) etc.

De asemenea, este recunoscuta pentru politica sa prin care incearca sa ofere medicamente la preturi adaptate puterii de cumparare a tarilor in curs de dezvoltare.

Nu in ultimul rand, GSK este una dintre putinele companii care se concentreaza pe activitatea de cercetare pentru dezvoltarea de medicamente si vaccinuri pentru afectiunile considerate “prioritare” de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (HIV/SIDA, tuberculoza si malaria). .

In Romania, politica de CSR a GSK cuprinde trei piloni: implicarea in comunitate prin proiecte de sanatate si educatie pentru sanatate, responsabilitatea fata de parteneri si angajati si reducerea impactului negativ asupra mediului.

Implicare in comunitate, prin proiecte de imbunatatire a sistemului de sanatate


Aceste proiecte au o relevanta strategica pentru profilul de activitate al companiei si sustin misiunea sa de a contribui la imbunatatirea calitatii vietii romanilor si la cresterea sperantei de viata a acestora.

In perioada 2007-2012, GSK Romania a investit aproximativ 2 milioane de euro in proiecte de implicare in comunitate in domeniile mentionate mai sus (sanatate si educatie pentru sanatate).

Printre cele mai importante astfel de proiecte si initiative s-au numarat pana acum:

Responsabilitatea GSK fata de parteneri si angajati


Responsabilitatea GSK se manifesta si catre angajati si parteneri. Compania a derulat mai multe programe de dezvoltare profesionala adresate stakeholderilor.

Unul dintre acestea a constat in asigurarea participarii a 211 medici la conferinte internationale si in colaborarea cu asociatii de medici, dar si cu asociatii de pacienti care isi propun ameliorarea unor boli precum HIV sau Lupus.

Reducerea impactului negativ asupra mediului


Conform ultimului raport de CSR publicat, GSK a reciclat in 2012 aproximativ 381 de tone de deseuri de ambalaje, indeplinindu-si astfel obiectivul de 60% impus de legislatie. In plus, au fost colectate 11 tone de hartie, printr-un proiect de eliberare a spatiilor de depozitare de materiale de marketing nedistribuite.

Tot in domeniul reciclarii deseurilor, GSK a lansat in 2013 un program pilot de colectare si indepartare in siguranta a inhalatoarelor folosite, de pe piata. Pacientii romani care fac tratamente pe baza de spray genereaza anual 3,5 milioane de deseuri de inhalatoare. Lasate in natura, acestea pot raspandi 11.000 de tone de dioxid de carbon, echivalentul a cat pot absorbi peste 200 de hectare de padure de conifere anual. Recuperarea si neutralizarea gazului din aceste inhalatoare poate reduce cu pana la 99% impactul lor asupra mediului.

Pe langa investitiile in reciclare, GSK a investit in 2012 150.000 de euro pentru a-si optimiza sistemele de incalzire, ventilatie si aer conditionat (care consuma 70% din totalul necesar fabricii de la Brasov), dar si pentru a-si imbunatati sistemele de racire a apei si cele de segregare si izolare termica. Astfel, si-a redus consumul energetic cu 350.000 de kwh.

Rapoarte de CSR ale GSK Romania


Mai multe detalii despre GSK Romania gasesti pe site-ul companiei: www.gsk.ro

Cauze sociale in care se implica GSK Romania:

Studii de caz CSR ale GSK Romania:

10454
Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro