RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • nedeclarate
Contact de presa Receptie: 021.2046.205
E-mail: comunicare@danone.com

Studii de caz ale Danone Romania

    Danone Romania, profil CSR

    Despre Danone Romania Profil actualizat la data de 28 aug 2014

    Compania DANONE Romania face parte din Grupul DANONE, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate si alimentatiei pentru bebelusi.

    Grupul Danone este prezent in 120 de tari si are peste 100.000 de angajati la nivel mondial. Istoria Danone, marcata de preocuparea pentru o alimentatie sanatoasa, incepe in 1919, cand se produce primul iaurt Danone, care este vandut in farmacii in Barcelona.

    In 1996, Grupul Danone a intrat pe piata romaneasca prin achizitionarea fostei unitati Miorita Fundeni, pe care a reabilitat-o si a retehnologizat-o. In 1999, a lansat pe piata primele iaurturi produse local: Natural, Delicios si Natural de baut.

    In 2014, DANONE Romania este lider de piata in categoria produselor lactate proaspete, inregistrand in anul 2012 o cifra de afaceri de 506 milioane lei.

    Compania are in portofoliu peste 80 de referinte de produs, produse in majoritate in fabrica sa din Bucuresti. Cele mai apreciate sunt: Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Traditii si OIKOS. Trebuie mentionat ca laptele folosit pentru aceste produse este colectat zilnic de la ferme romanesti.

    De la intrarea pe piata, Danone a investit in operatiunile din Romania peste 300 milioane RON, dezvoltandu-si continuu atat capacitatile de productie, cat si reteaua de distributie. In momentul actual, Danone Romania produce peste 1 milion de iaurturi pe zi.

    In 2013, Danone Romania a devenit sediul central al zonei Europei de Sud-Est, piata care deserveste peste 60 de milioane de consumatori. Pentru cei 500 de angajati romani, acest lucru se traduce in noi oportunitati de dezvoltare profesionala, dar si in angajament si in responsabilitate crescute.

    Filosofia de CSR a Danone Romania:

    Sa ne conducem companiile atat cu inima, cat si cu mintea si sa nu uitam ca resursele Pamantului sunt limitate, pe cand cele ale omului sunt infinite. Responsabilitatea companiei nu se opreste la poarta fabricii sau a birourilor. Munca noastra va avea un impact asupra vietii oamenilor din jur. Va modifica dezvoltarea planetei si a societatii si ne va reaminti constant de responsabilitatea pe care o avem intr-o lume industrializata.

    Antoine Riboud - Fondatorul Grupului Danone


    Politica de CSR a Danone Romania:


    La nivel global, Grupul Danone si-a propus sa asigure un „lant alimentar sustenabil”, prin activitati desfasurate in 4 directii: lupta impotriva schimbarilor climatice, protejarea surselor de apa, reciclarea deseurilor de ambalaje si promovarea agriculturii sustenabile.

    In Romania, Danone urmeaza principiile de baza ale companiei-mama: cele ale grijii fata de consumator, societate si mediul inconjurator.

    Responsabilitatea fata de consumator


    Calitatea produselor a constituit una din prioritatile companiei Danone Romania. In 2003, a obtinut certificarea sistemului de management al calitatii ISO 9001:2000 si certificarea sistemului de management al sigurantei alimentelor HACCP. Acestea au fost apoi actualizate cu certificari pe Mediu (ISO 14001/2005) si Siguranta Alimentului (ISO 22000 si FSSC 22000).

    In 2004, compania a fost autorizata pentru export in statele Uniunii Europene, iar in 2006 a obtinut certificatul ISO 14001:1996 pentru sistemul de management al mediului.

    In laboratoarele Danone, 20 specialisti efectueaza intre 1.600 si 1.800 de analize zilnic, pentru a asigura cea mai buna calitate produselor.

    Responsabilitatea fata de societate


    Danone Romania s-a implicat constant in proiecte cu valoare sociala inca din momentul intrarii pe piata, la finalul anilor ‛90. Va prezentam in continuare trei dintre aceste proiecte:
    Pe langa aceste proiecte, Danone Romania doneaza produse mai multor organizatii pentru protectia copilului, case de batrani si nu numai, in valoare de peste 1 milion RON anual.

    Responsabilitatea fata de mediul inconjurator


    Printre prioritatile Danone din domeniul protectiei mediului se numara reciclarea materialelor utilizate si folosirea lor ca noi resurse, administrarea responsabila a deseurilor pe fluxul de productie si utilizarea responsabila a apei.

    Intre anii 2008-2012, Danone Romania si-a redus amprenta de carbon cu 30%, iar pana in 2020 si-a propus sa o reduca cu 50%.

    Referitor la reciclarea deseurilor, Danone actioneaza pe doua planuri: reducerea cantitatii de ambalaje puse pe piata, prin folosirea unui plastic de densitate redusa, respectiv reciclarea ambalajelor. Compania si-a propus sa colecteze o cantitate de ambalaje cel putin egala cu cea produsa si a reusit sa-si indeplineasca obiectivul, cu ajutorul Eco-Rom Ambalaje.

    Compania detine propria statie de tratare a apelor  tehnologice inca din anul 2005, cu o capacitate zilnica de epurare de peste 1.000 de metri cubi. Statia are rolul de a purifica apa inainte de a o trimite in sistemul public de canalizare.

    Mai multe detalii despre Danone Romania gasesti pe site-ul companiei: www.danone.ro/

    Cauze sociale in care se implica Danone Romania:

    14135
    Site-uri partenere
    Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro