RSS LinkedIn
Bugete implicare in comunitate
  • 2011: 586.000 Euro
  • 2009: 1.000.000 Euro
  • 2008: 1.000.000 Euro
  • 2007: 1.000.000 Euro
  • 2006: 300.000 Euro
  • 2005: 300.000 Euro
  • 2004: 300.000 Euro
Contact de presa Tel.: (+40) 212.020.996
E-mail: contact@coca-cola.ro

Coca-Cola HBC Romania, profil CSR

Despre Coca-Cola HBC Romania Profil actualizat la data de 05 sep 2014

Coca-Cola este una dintre primele multinationale care a investit in Romania, intrand pe piata locala in 1991.

In Romania, Sistemul Coca-Cola este reprezentat de Compania Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company) si Coca-Cola HBC, unul dintre cei mai mari imbuteliatori, la nivel global, din cadrul Sistemului.

In prezent, Coca-Cola HBC are in Romania peste 1.600 de angajati si detine 3 fabrici: la Ploiesti, Timisoara si Dorna.

Compania imbuteliaza o gama larga de produse din portofoliul Coca-Cola: bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy si Cappy Pulpy), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn), cafea “ready to drink” (Illy) si bauturi pentru sportivi (Powerade).

Aceste produse sunt distribuite catre peste 56.000 de clienti din intreaga tara, care le vand catre consumatori.

Filosofia de CSR a Coca-Cola HBC Romania:

Responsabilitatea sociala nu mai reprezinta o optiune pentru companii. Mai mult decat integrarea principiilor sustenabile in activitatile curente, pentru companiile mature, aceasta reprezinta punctul de pornire in dezvoltarea strategiei de afaceri. De aceea, in Coca-Cola HBC Romania, atat prin activitatea zilnica, cat si prin proiectele pe care le desfasuram, urmarim sa atingem cele mai inalte standarde de performanta operationala si sa cream totodata valoare pentru actionari si pentru comunitate. Acestea ne ajuta sa asiguram un mediu de lucru propice angajatilor, sa ne servim, la standarde inalte, clientii si consumatorii, sa colaboram bine cu furnizorii, sa adaugam valoare in comunitatile in care operam, dar si sa reducem impactul asupra mediului.

Irina Ionescu - Directoare de Comunicare, Coca-Cola HBC Romania


Politica de CSR a Coca-Cola HBC Romania:


La nivel international, Grupul Coca-Cola Hellenic este recunoscut pentru modul in care isi raporteaza performantele economice, sociale si de mediu.

Rapoartele sale de CSR contin inclusiv informatii despre activitatile din Romania si sunt disponibile pe site-ul grupului. Inca din 2003, aceste rapoarte sunt in conformitate cu standardul GRI (Global Reporting Initiative). 

In 2005, Coca-Cola Hellenic a aderat la UN Global Compact, angajandu-se sa respecte cele 10 principii ale organizatiei. Incepand de atunci, calitatea rapoartelor sale a fost recunoscuta de UNGC, in fiecare an, prin includerea lor in lista de Notable COPs (Communication on Progress).

Incepand din 2002, compania a fost listata in indexul FTSE4Good, iar din 2008 in Dow Jones Sustainability Index.

In Romania
, la fel ca pe plan international, compania promoveaza responsabilitatea sociala prin investitii in 4 directii: mediul de lucru, piata, comunitatea si mediul inconjurator.

Mediul de lucru


Coca-Cola HBC incearca sa asigure angajatilor sai un mediu de lucru echitabil, prin respectarea unor politici al caror scop este sa asigure siguranta, sanatatea si egalitatea de sanse, dar si prin crearea unor programe de dezvoltare profesionala pentru angajati.

Ca urmarea a acestor eforturi, Coca-Cola HBC a primit in 2013 distinctia de “Best Employer for leaders” conform Hay Group, a fost recunoscuta ca “Angajator Preferat in industria bunurilor de larg consum din Romania” de catre Catalyst si “Best Investor in People” de catre CODECS.

In ceea ce priveste relatia cu furnizorii, acestia trebuie sa respecte o serie de principii directoare, referitoare la protectia angajatilor, coruptie sau respectarea legilor.

Majoritatea furnizorilor companiei sunt furnizori locali: de exemplu, in 2011, Coca-Cola HBC Romania si-a achizitionat ingredientele, ambalajele si echipamentele de la aproximativ 1.411 furnizori, dintre care doar 168 erau externi.

Piata


Coca-Cola HBC isi serveste consumatorii prin oferirea unor informatii clare despre produse (cum ar fi informatiile nutritionale referitoare la continutul de zahar si de sare) si printr-o politica de vanzari si marketing responsabile.

Cat despre relatia cu redistribuitorii sai, compania incearca sa-i sprijine in afacerile lor, oferindu-le consultanta in marketing, printr-un program dedicat de training.

Comunitatea


Coca-Cola HBC colaboreaza cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale (ONG-uri), cu care dezvolta parteneriate si programe pe termen lung, in domeniile: protectiei apei si a mediului, sportului si activitatii fizice, respectiv dezvoltarii comunitatilor.

Unul dintre parteneriatele importante ale Coca-Cola HBC Romania este cel pentru conservarea biodiversitatii Dunarii, prin care se incearca educarea oamenilor cu privire la importanta mentinerii biodiversitatii, dar mai ales la refacerea habitatelor necesare reproducerii. Pentru aceasta, compania colaboreaza cu diverse institutii si organizatii.

Coca-Cola HBC Romania se implica constant in competitii sportive prin care incurajeaza miscarea si promoveaza un stil de viata sanatos. Alaturi de partenerii sai, a dezvoltat proiecte pentru un stil de viata activ, cum ar fi “Bicicleta rosie”, si a sustinut alte proiecte sportive.

Dezvoltarea comunitatilor locale este un alt obiectiv din politica de CSR a companiei. Pana acum, a investit in proiecte care au presupus renovarea unor scoli in comunitati sarace, furnizarea de apa potabila in caz de dezastre naturale sau initierea unor campanii de educare a populatiei cu privire la probleme de sanatate precum obezitatea.

In acest sens, o investitie consistenta din partea companiei a fost directionata in zona Dorna, unde, impreuna cu Asociatia Tasuleasa Social, s-a implicat constant in proiecte de educare a tinerilor din comunitatea locala si din imprejurimi, cu referire la protectia mediului. In fiecare an, peste 800 de tineri beneficiaza de acest program.

Mediul inconjurator


Coca-Cola HBC si-a propus sa isi minimizeze impactul asupra mediului inconjurator. Ca parte a acestui demers, a implementat sistemul de management de mediu ISO 14001, recunoscut international. In Romania, prima certificare pentru standardul ISO 14001 a fost obtinuta in anul 2004 si mentinuta de atunci.

Eforturile companiei in domeniul mediului sunt axate pe trei domenii:

Rapoarte de CSR ale Coca-Cola HBC Romania

 raport CSR Coca-Cola HBC Romania, 2011  Raportul de CSR al companiei Coca-Cola HBC Romania pe anul 2011

Mai multe detalii despre Coca-Cola HBC Romania gasesti pe site-ul companiei: www.cchbcjobs.ro/

Cauze sociale in care se implica Coca-Cola HBC Romania:

Studii de caz CSR ale Coca-Cola HBC Romania:

46448
Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro