RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Editoriale si Interviuri CSR, pagina 14


Exploatarea responsabila a padurilor si standardul FSC

de Tensie Whelan - Rainforest Alliance (21 aug 2008)

Disparitia padurilor este o problema globala. Afecteaza ecosistemele, contribuie la incalzirea globala si la inmultirea calamitatilor naturale. Directorul executiv al Rainforest Alliance arata cum putem contribui la salvarea padurilor, cumparand doar produse din lemn provenind din exploatari forestiere responsabile.

Categorii:

Dialog cu stakeholder-ii: Bloggeri de top despre implicarea in campanii de CSR

(13 aug 2008)

In calitatea lor de lideri de opinie, bloggerii pot ajuta atat la cresterea credibilitatii unei campanii de CSR cat si la promovarea acesteia. De aceea, am invitat 5 bloggeri de top sa ne spuna cum vad ei implicarea in campanii sociale, ce calitati ar trebui sa aiba o astfel de campanie si cum ar trebui abordati pentru a li se castiga increderea.

Categorii:

Rolul Responsabilului de etica si conformitate

de Cristian Ducu - Smart Solutions & Support (01 aug 2008)

Conform directorului Smart Solutions&Support, o companie ar trebui sa considere CSR-ul ca fiind doar o parte a domeniului Etica si Conformitate. Cristian Ducu coordoneaza si primul program de training din Romania pentru responsabili de etica si conformitate. De aceea, l-am invitat sa explice rolul unui astfel de profesionist si calitatile pe care ar trebui sa le aiba.

Categorii:

Campanii de CSR sub brand propriu sau sub brand extern?

de Dragos Dehelean - Selenis (25 iul 2008)

O dilema importanta a specialistului in comunicare este daca sa investeasca intr-un program de CSR propriu sau intr-unul al unei terte parti. Afla care sunt avantajele si dezavantajele fiecarei situatii. De asemenea, afla ce poti face pentru a-ti maximiza implicarea in fiecare din cele doua tipuri de programe.

Categorii:

Dialog cu ONG-uri ecologiste: Responsabilitatea companiilor fata de mediu

(17 iul 2008)

Imaginea de companie “verde” este din ce in ce mai dorita si in Romania. ONG-urile de mediu au un rol important atat pentru a gira o astfel de “medalie” cat si pentru a sanctiona tentativele de inducere in eroare. De aceea, am invitat 4 reprezentanti ai unor astfel de organizatii sa ne spuna ce asteptari au in privinta angajamentelor fata de mediu ale companiilor.

Categorii:

Consumatorii inteleg conceptul de greenwashing. De ce nu o fac si comunicatorii?

de Diana Verde Nieto - Clownfish (01 iul 2008)

Fondatoarea agentiei britanice Clownfish, vorbeste despre o problema tot mai prezenta in industria comunicarii: "greenwashing" (actul de a insela consumatorii in legatura cu practicile de mediu ale unei companii). Ea ofera comunicatorilor atat exemple negative, cat si un model de buna practica.

Categorii:

Interviu: Ce este si cu ce se ocupa Directia Responsabilitatea Sociala a Corporatiilor

de Derzsi Akos - Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (23 iun 2008)

In cadrul Ministerului Muncii functioneaza Directia Responsabilitatea Sociala a Companiilor. L-am invitat pe Derzsi Akos, Secretar de Stat in Minister, sa ne raspunda la cateva intrebari despre ce este, care sunt obiectivele si ce a facut pana in prezent Directia pe care o coordoneaza.

Categorii:

Dialog cu stakeholder-ii: Despre implicarea companiilor in educatie

(16 iun 2008)

Educatia din Romania se confrunta cu probleme majore. Deoarece sunt principalii beneficiari ai resurselor umane formate in sistemul de educatie, marile companii au si o responsabilitate fata de acesta. Pentru a afla asteptarile referitoare la implicarea companiilor in educatie, am invitat la dialog o serie de stakeholder-i din domeniu.

Categorii:

Presiunea de a comunica transparent despre CSR

de Joel Makower - Greener World Media (09 iun 2008)

Joel Makower (GreenBiz.com) trece in revista cateva studii esentiale pentru companiile care vor sa tina pasul cu trendurile mondiale in materie de comunicare de CSR. “Un guru al CSR”, asa cum l-a numit Associated Press, Makower crede ca lipsa de transparenta in comunicare este cea mai mare bariera pentru crearea unei imagini responsabile.

Categorii:

Interviu cu Dan Pascariu: despre CSR, incalzirea globala si rolul sistemului bancar

de Dan Pascariu - UniCredit Tiriac Bank (27 mai 2008)

Presedintele Consiliului de Supraveghere al UniCredit Tiriac Bank critica imaginea care s-a format in Romania despre CSR si discuta pragmatic rolul pe care il poate avea sistemul bancar in rezolvarea unor probleme majore, ca incalzirea globala. Tot el propune o definitie pentru CSR, care depaseste proiectele filantropice sau campaniile "altruiste" de comunicare.

Categorii:

Profilul consumatorului responsabil

de Martha Shaw - Earth Advertising (22 mai 2008)

Martha Shaw (Earth Advertising) face un profil al consumatorilor responsabili, gata sa plateasca mai mult pentru produse ecologice. Ea le arata oamenilor de marketing si de PR cum pot sa-i inteleaga si sa li se adreseze mai bine acestor consumatori.

Categorii:

Cum sa folosesti blogurile pentru a promova o cauza sociala

de Cristian Manafu - Evensys (23 apr 2008)

De multe ori, organizatorii de campanii sociale se plang de lipsa de interes a mass-media clasice. De aceea, blogurile pot fi un mediu mai bun si mai autentic pentru promovarea unei cauze sociale. Cristian Manafu arata cum poate avea succes o astfel de campanie, prin implicarea blogosferei.

Categorii:

Asigura-te ca esti la curent cu noutatile! Aboneaza-te la Newsletter-ul nostru pe email !
Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.